رئیس‌پلیس فتا استان بوشهر هشدار داد:

کاربران‌ در دانلود‌های خود دقت کنند

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: در حال حاضر با توجه به تغییر سبک‌زندگی افراد جامعه و گرایش به دنیای‌مجازی، امنیت دیجیتال از اهمیت زیادی برخوردار است و بی‌احتیاطی، می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.

کاربران‌در دانلود‌های خود دقت کنندبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ قاسمی تصریح کرد: متاسفانه برخی از افراد سودجو با بیان مطالب اغواکننده و جذاب در بعضی از سایت‌ها، کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی به دنبال ترغیب کاربران برای انجام اهداف مجرمانه خود می‌باشند که در همین خصوص، اقدام به تبلیغ نصب نرم‌افزار‌هایی می‌کنند که در اصل بدافزار بوده و در صورت نصب بر روی گوشی در راستای اهداف مجرمانه آن‌ها فعالیت می‌کنند.

وی افزود: این افراد با استفاده از بدافزارها، کنترل گوشی تلفن‌همراه قربانی را در دست گرفته و می‌توانند قابلیت‌های کلیدی تلفن‌همراه را در اختیار بگیرند.

رئیس‌پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان بوشهر یکی از مهمترین اقدامات مخرب در اینگونه بدافزار‌ها را در دست گرفتن کنترل اینترنت، تماس و پیامک‌های گوشی کاربران نام برد و خاطرنشان‌کرد: مجوز اتصال به اینترنت را به صورت کامل در اختیار فرد مجرم قرار داده و امکان خواندن اطلاعات مربوط به خصوصیات دستگاه، دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در حافظه گوشی، پیام‌ها و ارتباطات فضای مجازی کاربر و همچنین امکان ارسال پیامک و تماس با افراد مختلف با هویت مجازی کاربر را فراهم می‌کند.

وی افزود: بسیاری از توسعه‌دهندگان فایل‌های ویروسی و مخرب، فروشگاه‌ها و مارکت‌های غیررسمی اندروید و سایت‌ها، کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های‌اجتماعی را انتخاب می‌کنند، بنابراین کاربران اینترنتی باید بسیار هوشمندانه از فرصت‌های این فضا استفاده کنند و اسیر دام‌های مجازی نشوند.

سرهنگ قاسمی یکی از مهم‌ترین اقدامات در برقراری امنیت دیجیتالی را استفاده از فایروال و آنتی‌ویروس مناسب دانست و تصریح کرد: کاربران سعی کنند، نرم‌افزار‌های مورد نیاز خود را از منابع رسمی، مورد اطمینان و امن دانلود کنند و سیستم عامل و نرم‌افزار‌های آنتی‌ویروس موجود در سیستم خود را نیز به صورت مداوم به روز رسانی کرده و اطمینان یابند که از نسخه به روزشده نرم‌افزار، استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر تاکید کرد: از فایل­‌هایی که برای شما مهم هستند و در صورتی که کامپیوتر و تلفن همراه شما دچار مشکل شود، نیاز به بازگردانی آن‌ها دارید، نسخه پشتیبان تهیه کنید.

وی از کاربران اینترنتی خواست: در صورت مشاهده با مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند و در مسیر برقراری امنیت در فضای مجازی همگام و همراه پلیس باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار