رزمی مطرح کرد؛

لزوم سرمایه گذاری و اعتبار بخشی در حوزه دهان و دندان / توجه ویژه وزیر بهداشت به دندان‌پزشکی

مشاور وزیر در امور دندان پزشکی گفت: باید سرمایه گذاری بیشتری در حوزه دهان و دندان با هدف کاهش پوسیدگی انجام شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رزمی مشاور وزیر در امور دندان پزشکی صبح امروز در مراسم افتتاحیه پنجاه و هشتمین کنگره دندان پزشکی که در سالن اجلاس برگزار شد، اظهار کرد: بحث دندان پزشکی یک مسئله مهم در حوزه سلامت است؛ با توجه به ماموریتی که بر عهده دبیرخانه گذاشته شده است پاسخگوی انتظارات هستیم تا در عرصه آموزش و پژوهش سیاست‌های خاص خود را داشته باشیم.
 
وی بیان کرد: توجه به سلامت و بحث پیشگیری یکی از دعدغه‌های ما در وزارت بهداشت است، باید از نیروهایی استفاده کنیم که دانش مردم را بالا ببرند.
 
مشاور وزیر بهداشت در امور دندان پزشکی ادامه داد: متولیان نظام سلامت دهان و دندان باید به این اصل برسند که لازم است بودجه و سرمایه گذاری خوبی در این حوزه انجام شود، خوشبختانه دندان پزشکی ایران در دنیا حرفی برای گفتن دارد.
 
رزمی عنوان کرد: توسعه کمی مراکز دندان پزشکی با در نظر گرفتن استانداردها انجام شده است و ما در حوزه اعتبار بخشی، نظارت‌هایی بر دوره های آموزشی داشته تا سطح کیفیت ارتقا پیدا کند؛ مدیران دندان پزشکی باید به ارتقای استاندارد ها توجه داشته باشند.
 
وی افزود: نیروی حد واسط را باید آموزش و توسعه دهیم تا در حوزه‌های اثربخش بکار گرفته شوند و به نظرم باید در عملکرد این حوزه بازنگری شود، باید هر برنامه‌ای پایش و اثربخشی آن مشخص شود.

در حوزه بهداشت وپیشگیری کارنامه خوبی نداریم

وی ادامه داد: ما در حوزه بهداشت و پیشگیری کارنامه خوبی نداریم و روند آموزشی ما در مقطعی دچار افت شده است، پس باید در امر آموزشی ورود کرد.
 
مشاور وزیر ادامه داد: وزیر بهداشت توجه ویژه ای به بحث دندان پزشکی دارد و از طرح‌های عملیاتی حمایت کامل می‌کند.
 
وی اظهار کرد: انجمن دندان پزشکی تعامل خوبی با دبیرخانه دارد و خوشبختانه همکاری و همیاری خوبی با سازمان های مردم نهاد در این حوزه در حال انجام است، از نیروهای حد واسط باید استفاده بهینه شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار