شمسایی: کناره گیری تاسیسات از لیگ برتر بزرگ ترین شوک به فوتسال ایران است

سرمربی تیم فوتسال تاسیسات دریایی تهران گفت: کناره گیری تاسیسات از لیگ برتر بزرگ‌ترین شوک به فوتسال ایران است چراکه این رشته به قهقرا می‌رود.

وحید شمسایی سرمربی تیم فوتسال تاسیسات دریایی تهران در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انحلال تیم فوتسال تاسیسات دریایی تهران به دلیل مشکلات مالی بیان کرد: متاسفم که بار دیگر یک تیم قهرمان از لیگ فوتسال ایران کناره گیری می کند. زمانی که پازل ها را کنار هم می چینیم، متوجه می شویم تاسیسات دریایی در 6 سال کارش را از لیگ دسته اول شروع کرد و به قهرمانی ایران، آسیا و حضور در جام باشگاه های جهان رسید. مدیری به نام منوچهری اعتبار تاسیسات دریایی را با تشکیل یک تیم فوتسال بازمی گرداند و این تیم را به قهرمانی آسیا، کسب عنوان تیم سال قاره آسیا و جام باشگاه های جهان می رساند. البته بازیکن این تیم هم جزء 10 بازیکن برتر جهان می شود.

او ادامه داد: اعتبار تاسیسات دریایی در یک سال به حدی رسید که نمی توان این اعتبار را نوشت. این تیم به خانواده بزرگ تاسیسات دریایی که در بخش اقتصادی فعال هستند، انگیزه زیادی می دهد اما ناگهان یک مدیر با بهره گیری از نظرات مشاورش زیر همه چیز می زند و اعلام می کند تاسیسات دریایی دیگر تیمداری نمی کند. مقام معظم رهبری بارها روی مباحث اقتصادی، تولید و اشتغال تاکید کرده است اما تمام اهداف مجموعه بزرگ تاسیسات با تصمیم این مدیر و اینکه او دوست دارد عطای کار را به لقایش ببخشد، از بین می رود.

خودم را فدای تاسیسات دریایی کردم و سرمربی تیم ملی فوتسال نشدم

شمسایی درمورد وضعیت خودش و بازیکنان تاسیسات دریایی پس از انحلال این تیم گفت: به هر حال در فوتسال حرفه ای این آمدن و رفتن ها طبیعی است. وحید شمسایی و بازیکنانش امروز در یک تیم هستند و فردا به تیم دیگری می روند. ضمن احترام به محمد ناظم الشریعه و کادر زحمتکش او که تیم ملی ایران را به رتبه سوم فوتسال جهان رساندند، باید بگویم روزی که خسوس کاندلاس از این تیم جدا شد، مسئولان کمیته فوتسال قصد داشتند مرا به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کنند اما همین شرکت تاسیسات دریایی مانع این امر شد. من خودم را فدای این باشگاه کردم. هرچند شاید در صورت حضورم در تیم ملی از رقابت های قهرمانی آسیا یا جام جهانی حذف می شدیم.

او افزود: همانگونه که من فداکاری ام را نسبت به تیم تاسیسات دریایی نشان دادم، انتظار دارم مسئولان این باشگاه هم برای بازیکنانی که افتخار کسب کرده اند، فداکاری کنند. رضا افتخاری، رئیس سابق کمیته فوتسال برای انتخاب من به عنوان سرمربی تیم ملی با منوچهری، نشستی برگزار کرد که مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی رضایت نداد من به تیم ملی بروم. با این وجود مدیران فعلی باشگاه به راحتی خبر انحلال این تیم را اعلام می کنند. البته به دلیل زحماتی که آنها در سال های اخیر برای فوتسال کشیدند باید از مدیران تاسیسات تقدیر شود.

زمانیکه راه های درآمدزایی تیم ها را می بندیم، ادامه فعالیتشان غیرمنطقی می شود

سرمربی تیم منحل شده تاسیسات دریایی درمورد دلایل مدیران باشگاه برای انحلال این تیم گفت: باید ببینیم در فوتسال ایران چه اقدام هایی انجام شده است که تیم هایی مانند تاسیسات دریایی بتوانند بدون دغدغه در این رشته فعالیت کنند. مدیران فوتسال کشورمان  از تیم قهرمان تاسیسات دریایی برای حضور در لیگ برتر مبلغ ورودی گرفتند تا مجوز حضور این تیم را صادر کنند. کدام راه های درآمدزایی برای تیم هایی مانند تاسیسات فراهم شده است. زمانیکه هیچ کاری برای تیم ها انجام نمی دهیم، نباید انتظار داشته باشیم که مدیران آنها حرفمان را گوش کنند و به راحتی در فوتسال تیمداری کنند.

کناره گیری تاسیسات از  لیگ برتر، بزرگ ترین شوک برای فوتسال ایران است

شمسایی افزود: این حرف مرا به یاد داشته باشید که کناره گیری تاسیسات از  لیگ برتر، بزرگ ترین شوک برای مجموعه فوتسال ایران است. زمانیکه این تیم بزرگ از فوتسال برود، تمام بازیکنان آسیب می بینند.من از تاسیسات می روم. اگر تیمی مرا بخواهد بازهم مربیگری می کنم. در غیر این صورت در خانه ام می نشینم و کارم را انجام می دهم. با این وجود علاقه مند به ورزش هستم و اگر خودم را کنار بگذارند، نمی توانند اسم وحید شمسایی را از فوتسال حذف کنند. امیدوارم تصمیم مدیران باشگاه تغییر کند و تیم به حیاتش ادامه دهد. هر چند بعید است این اتفاق رخ دهد.

تیم های قهرمان از لیگ فوتسال کناره گیری می کنند

او درمورد تکرار کناره گیری تیم های بزرگ بزرگ از لیگ برتر فوتسال اظهار داشت: جالب است تیم هایی مانند فولادماهان اصفهان، تام ایران خودرو، دبیری تبریز و شهید منصوری قرچک که در فوتسال ایران و آسیا عنواندار هستند از لیگ کناره گیری می کنند. تیم ملی ایران با واسطه فعالیت باشگاه ها چنین افتخارهایی کسب می کند. اگر بازیکنان ما در تیم های باشگاهی به آنچه که مدنظر دارند، نرسند بدون شک راندمان آنها در تیم ملی هم پایین می آید و این امر در آینده ای نزدیک به فوتسال ایران ضربه بزرگی می زند.

فوتسال ایران با این وضعیت به قهقرا می رود

برترین گلزن تاریخ تیم ملی فوتسال ایران ادامه داد: تیم ما در شرایطی سال 2016 رتبه سوم جهان را کسب کرد که همه چیز سر جای خودش قرار داشت. تیم های باشگاهی در آن سال به خوبی هزینه کردند تا آن تیم قدرتمند شکل گرفت. با این حال امسال در کنار انحلال تاسیسات وضعیت تیم هایی مانند آتلیه طهران-قم، شهرداری ساوه و فرش آرا مشهد هم در هاله ای از ابهام قرار دارد. با این وجود خدا را شاکرم که گیتی پسند اصفهان و مس سونگون همچنان قصد دارند تیمداری کنند. فوتسال کشورمان با تداوم این وضعیت به قهقرا می رود. باید دلایل این امر ریشه یابی و دست کم از تیم ها ضمانت گرفته شود تا به این راحتی قید ادامه فعالیت را نزنند.

مدیران فوتسال ریشه این رشته را ضعیف تر نکنند

شمسایی درمورد اینکه تا چه زمانی منتظر مشخص شدن تکلیف تیم تاسیسات دریایی می ماند، گفت: من نمی توانم زمانی تعیین کنم چراکه در بسیاری از زمان ها اگر یک مدیر تصمیم بگیرد تا پایان مسیر می رود. زمانی هم اتفاق می افتد که مدیر شب می خوابد و صبح بلند می شود و تصمیم دیگری می گیرد.کاری به خودم ندارم و نگران فوتسال هستم. به همین دلیل می گویم بازگشت تاسیسات دریایی به لیگ برتر به سود فوتسال ایران است. از سال 78 تعداد تیم هایی که برای آنها به میدان رفته ام، بسیار زیاد بوده و در عالم حرفه ای گری این تغییر و تحولات طبیعی است. با اینحال خواهش می کنم مدیران فوتسال تمهیداتی به کار گیرند که ریشه این رشته ضعیف تر نشود. آنها باید از باشگاه ها بیشتر حمایت کنند و تنها سالی یک بار با مدیران تیم ها جلسه برگزار نکنند. از طرفی امیدوارم مدیران باشگاه تاسیسات دریایی دلشان بیشتر برای افرادی که ببا این تیم افتخار قهرمانی آسیا کسب کرده اند، بسوزد و از تصمیمشان صرف نظر کنند چراکه برای این مجموعه بزرگ هزینه 2 تا 3 میلیاردی پول خرد هم محسوب نمی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار