در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

تصمیمی برای حضور 2 فیلمساز ایرانی در «کن» نگرفته‌ایم

سید عباس صالحی در خصوص حضور 2 فیلمساز ایرانی در «کن» توضیحاتی را ارائه کرد.

آیا زمان جشنواره فیلم فجر تغییر میکند؟به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل برگزاری سی و ششمین جشنواره جهانی فجر در پردیس چارسو در خصوص تغییر زمان در جشنواره فیلم فجر گفت: فلسفه جداسازی ابعاد مختلفی داشت. یک بُعد مربوط به هیجان بالایی است که جشنواره فیلم فجر دارد. جشنواره فجر هر ساله ذهن های بسیاری را به خود معطوف می کند و عملا فیلم های داخلی مورد توجه قرار می گیرند. در واقع در گذشته بسیاری از ابعاد و کارکردهای جشنواره جهانی تحت الشعاع اتفاقات جشنواره داخلی قرار می گرفتند.

وی افزود: در سال های گذشته عملا بخش بین الملل از توجهات خارج بود و با توجه به اتفاقاتی که در سه سال اخیر رخ داده است، جشنواره جهانی پیشرفت قابل ملاحظه ای کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در خصوص زمان جشنواره جهانی فجر گفت: درست است که جشنواره، عنوان فجر را دارد، اما دلیلی وجود ندارد که حتما در دهه فجر برگزار شود. فجر نسبتی است که این فستیوال با انقلاب اسلامی دارد.

صالحی در پاسخ به سوالی درباره حضور دو سینماگر در جشنواره کن بیان کرد: تبعاً نگاه حضور و تعامل حداکثری با سینمای جهان در دستور کار قرار دارد. ما این سیاست را در جشنواره جهانی ترسیم کرده‌ایم و با همین نگاه در عرصه‌های بین‌المللی حضور پیدا می‌کنیم. البته در این مورد قوانینی وجود دارد که باید به آن توجه شود. درباره حضور دو فیلمساز ایرانی در جشنواره کن هنوز به موضع رسمی نرسیده ایم.

وی در خصوص همکاری تمامی ارگان های دولتی برای حضور مهمانان جهانی در این فستیوال بیان کرد: ما در حوزه های فرهنگی و امنیتی تلاش کنیم که فضای برگزاری درستی ایجاد کنیم. این جشنواره یک فرصت است و خوشبختانه در سه سال اخیر وزارت ارشاد و حوزه امنیت عملکرد خوبی داشتند. کل کشور شامل بخش های دولتی و عمومی باید این احساس را داشته باشند که این جشنواره در صورت بهره برداری حد اکثری به نفع ایران خواهد بود و باید برای آن تلاش کنند.

صالحی  در خصوص مکاتبات اهالی سینما با رئیس جمهور گفت: اهالی سینما این اختیار را دارند که طرف خطابشان را انتخاب کنند. در بعضی مواقع اهالی سینما این کار را بکنند تا نشان دهند درخواستشان بعد کلان تری دارد.

وزیر ارشاد همچنین به سوالات درباره تغییر مدیر هنرهای نمایشی تئاتر پاسخ نداد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: جشنواره فجر ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار