کهگیلویه وبویراحمد استانی که موزه دفاع مقدس ندارد

استان کهگیلویه وبویراحمد با وجود اینکه در اعزام نیرو به جبهه جنگ همیشه پیشتاز بوده اما موزه دفاع مقدس ندارد.

کهگیلویه وبویراحمد تنها استان بدون موزه دفاع مقدس درکشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛   استان کهگیلویه وبویراحمد ازجمله استانهای پیشتاز وحماسه آفرین درجبهه های جنگ تحمیلی بود تا جایی که این استان با 35 هزار و787 رزمنده رتبه نخست اعزام رزمنده را نسبت به سایراستانهای کشوربه خود اختصاص  داده و95 درصد شهدای استان نیز درخط مقدم جبهه به فیض شهادت نائل آمده اند.ولی علیرغم وجود این کارنامه درخشان کهگیلویه وبویراحمد  هنوز موزه دفاع مقدس ندارد.
 
موضوعی که البته از 7سال پیش در دستور کارمسئولان استانی نیز قرار گرفت وآنان برای الگو برداری ازموزه دفاع مقدس شهرهمدان راهی این شهر شدند تا مشابه آن را درمرکزاستان احداث کنند ،ولی گویا تنها خروجی این سفر انتخاب زمین محل احداث این موزه بود.
 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گوی اختصاصی باخبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج گفت: برای احداث  موزه دفاع مقدس استان ابتدا قرار بود زمینی به مساحت 40 هکتار در پارک جنگلی یاسوج در اختیار بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس قرار گیرد که متاسفانه به دلیل تغییر کاربری زمین از بنیاد پس گرفته شد.
 
امیرعباس آسمند افزود: با رایزینی های صورت گرفته تصمیم بر این شد که  موزه دفاع مقدس در پارک ساحلی یاسوج احداث شود که به همین منظور 13 هزار متر زمین در اختیار بنیاد قرار داده شد.
 
وی عنوان کرد: در آخرین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد مقرر شد که ردیف اعتباری استانی برای ساخت موزه لحاظ شود اما در حال حاضر این تصمیم عملی نشده و ما در تلاش هستیم که این امر محقق شود.
 
نظری معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم درخصوص تعلل درساخت موزه دفاع مقدس استان با بیان اینکه اعتباری بالغ بر250 میلیارد ریال برای ساخت این موزه نیاز است،اظهار داشت:درصورت تامین اعتبار لازم ،این طرح تا پایان برنامه ششم به بهره برداری می رسد.
 
باوجود وعده مسئولان مبنی برساخت این موزه درسالهای آتی،بنظر می رسد با وجود آمار بالای استان در اعزام رزمنده وهمچنین تقدیم یک هزارو882شهید و 318آزاده و 9 هزار و 806 جانباز،باید روند ساخت این موزه با تخصیص اعتبار موردنیاز تسریع گردد تا علاوه بر برداشتن گامی مهم در راستای حفظ وپاسداشت شهدا،زمینه آشنایی هرچه بیشتر و بهتر نسل جوان با آن دوران نیزفراهم شود.
 
گفتنی است: استان کهگیلویه وبویراحمد نسبت به مساحت و جمعیت در دوران مقدس با اعزام35 هزار و 787رزمنده بیشترین اعزام رزمنه به جبهه جنگ را نسبت به سایر استان ها داشته است.
انتهای پیام/غ
 

 عدم وجود موزه دفاع مقدس در کهگیلویه وبویراحمد

برچسب ها: موزه ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.