بازگشت صیادان طوفان زده که در شرایط نامساعد جوی به دریا رفته بودند

فرماندار دیر با اشاره به اینکه نگرانی خانواده‌های صیادان دیری برطرف شد گفت: صیادان که بدون هماهنگی در شرایط نامساعد جوی به دریا رفته بودند به اسکله دیر بازگشتند.

بازگشت صیادان طوفان زده که در شرایط نامساعد جوی به دریا رفته بودندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، حمزه اعتماد با اشاره به وقوع طوفان شدید در شهرستان دیر و آب‌های خلیج فارس اظهار داشت: برخی صیادان با شناور‌های بی‌هویت برای صید ماهی راهی دریا شده بودند که این مهم نگرانی مردم و مسئولان ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه در شرایط نامساعد جوی برخی صیادان از نقاط غیرمجاز اقدام به خروج کرده بودند افزود: این صیادان بدون مجوز و بی‌توجهی به هشدار‌های هواشناسی راهی دریا شده بودند.

فرماندار دیر از اعزام شناور‌های امداد و نجات دریایی برای یاری‌رسانی به حادثه‌دیدگان در دریا خبر داد و افزود: ۲ شناور ناجی برای رسیدگی و کمک‌رسانی به شناور‌های طوفان زده در شرایط بد جوی به دریا اعزام شدند که برخی شناور‌ها پس از امدادرسانی به اسکله لاور ساحلی دشتی منتقل شدند.

اعتماد با بیان اینکه تعداد شناور‌ها و صیادانی که برای صید راهی دریا شدند مشخص نیست گفت: برخی از این قایق‌ها در بنادر سیراف و طاهری در شهرستان کنگان پناه گرفتند.

وی با بیان اینکه ۲۰ لنج صیادی از واقعه طوفان در خلیج فارس نجات یافتند تصریح کرد: ۵ قایق بی‌هویت صیادی که بدون مجوز با ۷ صیاد راهی دریا شده بودند با همکاری برخی از لنج‌های صیادی به اسکله دیر بازگشتند و نگرانی خانواده‌ها برطرف شد.

فرماندار دیر با بیان اینکه معیشت زندگی بسیاری از مردم شهرستان دیر از طریق دریانوردی از جمله صید و صیادی تامین می‌شود از دریانوردان خواست در هنگام تردد‌های دریایی ضمن اخذ مجوز لازم با جدی گرفتن هشدار‌های هواشناسی در شرایط نامساعد از رفتن به دریا خودداری کنند.

انتهای پیام/ب

صیادان طوفان‌زده دیری به اسکله بازگشتند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.