بررسی عملکرد انفرادی بازیکنان استقلال در لیگ هفدهم

استقلال تهران در پایان لیگ هفدهم به عنوان سومی رسید، ما در این گزارش به بررسی عملکرد فردی بازیکنان استقلال در این فصل پرداخته ایم.

بررسی عملکرد انفرادی بازیکنان استقلال در لیگ هفدهمبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛تيم فوتبال استقلال با سرمربيگرى وينفرد شفر توانست در پایان ليگ هفدهم رده ی سوم جدول جام خليج فارس را از آن خود كند تا فصلی که برای آبی هاى پايتخت با تجربه حضور در رده شانزدهم ليگ نیز همراه بود، به شکل نسبتا راضى كننده اى به پایان برسد.

پير مرد آلمانى كه از هفته نهم رقابت هاى لیگ کار خود را در استقلال آغاز کرد، 22بار تجربه نيمكت نشينى با آبی پوشان در کارنامه دارد موفق به کسب 13 برد، 7 مساوی و دو باخت شد تا 46 امتیاز برای آبی ها جمع کرده باشد.

کسب 46 امتیاز از 66 امتیاز ممکن باعث شد تا او در اولین تجربه حضور در فوتبال ایران موفق به کسب 70 درصد امتیازات شود.

بدون شك انداختن شال آبی رنگ در زمین بازی و عملکردی که سرمربى آلمانى ها از خود به جاى گذاشت باعث شد او با این کار ها به احساسات هواداران پاسخ دهد و وينفرد را تبدیل به چهره ای محبوب و درخشان در جمع استقلالی ها كند تا جایی که هواداران از مدت ها قبل خواهان تمدید قرارداد او شدند.

تیم اين مربى آلمانى در این مدت موفق به ثبت 39 گل زده و 10 گل خورده شد تا در دفاع و حمله نیز عملکرد نسبتا خوبی در کارنامه این او ثبت شود.

سرور جپاروف اولین گل فصل استقلال را مقابل تراكتورسازى و تیام هم آخرین گل را مقابل سپاهان به ثمر رساندند تا دو بازیکن خارجی موفق استقلال در ترکیب آبی هاى پايتخت به این شکل نقش آفرینی کنند.

مقایسه منصوريان در مقابل شفر

در مقایسه نتايج به دست آمده 2 سرمربى در 20 هفته ابتدایی 2 فصل ميتوان به اين موضوع اشاره كرد كه تیم شفر تنها در گل های خورده عملکرد بهتری نسبت به فصل گذشته داشته که این آمار خوب را مدیون عملکرد حسینی دروازه بان آبى ها است که بعد از جابجا کردن رکوردهای گل نخوردن در فوتبال ایران ناگهان نیمکت نشین شد. در سایر گزينه ها استقلالى ها در فصل گذشته در همین مقطع عملکرد بهتری نسبت به این فصل داشتند.

اما در مورد عملکرد 7 بازى اول هدايت منصوریان می توان به اين نکته اشاره كرد که استقلال به جز دست و پنجه كردن با مشکلاتی همانند مصدومیت بازیکنان از جمله یک بازیکن بسیار مهم همچون امید ابراهیمی، در اولین هفته و در یک بازی خارج از خانه در آبادان،  سه بازیکن اصلی دیگر به نام های  سید مجید حسینی، نورافکن و قائدی را هم به دلیل محرومیت نداشت.

آمار جالب استقلالی ها 

آبی پوشان برای پنجمین مرتبه در لیگ برتر به عنوان سومی رسیدند.

اولین عنوان سومی استقلال به لیگ چهارم باز می گردد که آبی ها با قلعه نویی در این رتبه قرار گرفتند.

دومين بار آبی ها در لیگ نهم با صمد مرفاوی این رتبه را تکرار کردند.

در لیگ یازدهم پرویز مظلومی بود كه باعث شد استقلال برای سومین مرتبه در این رتبه بایستاد.

مظلومى اينبار در ليگ پانزدهم با استقلال حضور در رده سوم لیگ را تجربه کرد و چهارمین رتبه سومی را برای استقلال رقم زد.

اما در آخر پير مرد آلمانى نیز با آبی ها در لیگ هفدهم صاحب این رتبه شد تا رتبه سوم، پر تکرار ترین رتبه برای آبی ها در ادوار لیگ برتر باشد.

شايان ذكر است كه شاگردان شفر از 15بازی خانگی شان در فصل هفدهم 10بار پیروز شدند، 4بار مساوی کردند و تنها یکبار شکست خوردند. آنها با 29 گل زده و 7 گل خورده و کسب 34 امتیاز توانستند بهترین تیم در بازی‌های خانگی باشند.

عملکرد خط به خط استقلالی ها

 حسين حسينى :دروازه بان تيم فوتبال استقلال با حضور شفر در اين تيم توانست شانس زيادى را براى قرار گرفتن در دروازه آبى ها داشته باشد و در نهايت اين بازيكن جوان با بسته نگه داشتن دروازه اش در بازی با سایپا رکوردار کلین شیت در تاریخ فوتبال ایران شد.

رحمتى :دروازه بان تيم فوتبال استقلال كه پس از كش مكش هاى اول فصل با منصوريان تجربه نيمكت نشينى را بارها در حضور شفر تجربه كرد اما او با قرار گرفتن در درون دروازه توانست بارها اعتماد سرمربى آلمانى را جلب كند.

فرشيد اسماعيلى :بهترين پاسور استقلال در ليگ هفدهم است و اين بازيكن بارها توانسته موقعيت هاى گل را براى هم تيمى هايش در مقابل دروازه حريفان رقم بزند .بدون شك اين بازيكن در خط حمله در كنار تيام نقش بسيارى در موفقيت هاى آبى ها داشته است.

سرور جپاروف :هافبك ازبكستانى تيم فوتبال استقلال كه در اين فصل با حضور شفر جزو بهترين بازيكنان تيم به شمار مى آيد و اين بازيكن نيز با خلق موقعيت براى هم تيمى هايش از ستاره هاى تيم محسوب مى شود.

وريا غفورى :مدافع تيم فوتبال استقلال در اين فصل با حضور شفر توانست گل هاى حياتى اى را براى آبى ها به ثمر برساند تا جايى كه سرمربى آلمانى ازباشگاه خواست تا قرارداد اين بازيكن براى فصل آتى تمديد شود.

اميد ابراهيمى :طبق اعلام شفر نام فرمانده روى اين بازيكن در ليگ هفدهم ثبت شد و ابراهيمى با حضور در تركيب آبى پوشان نقش به سزايى را در موفقيت هاى تيمش داشته تا جايى كه شفر همچون غفورى به دنبال تمديد قرارداد او با آبى هاست.

مامه تيام :با حضور 756 دقيقه اى در تركيب استقلال آن هم در رقابت هام ليگ برتر و آسيايى توانسته 8 گل و 1 پاس گل را در كارنامه اش به ثبت برساند كه بدون شك آمار او با توجه به دقايق كمى كه در بازى ها بوده قابل تحسين است.

على قربانى :مهاجم تيم فوتبال استقلال كه بارها شانس خود را براى گلزنى در تركيب آبى ها امتحان كرد و در نهايت او در تيمش توانست 6 گل را به ثبت برساند.

جابر انصارى :مهاجم آبى پوشان پايتخت كه در فصل هفدهم نتوانست آن طور كه بايد در قامت يك گلزن حرفه اى عمل كند و اين بازيكن در اكثر ديدار ها نيمكت نشين بود.

منتظرى:مدافع با تجربه استقلالى ها كه در ليگ هفدهم تا حدودى عملكردش مثبت بود و او در ديدار هاى اخير آبى ها در تركيب ثابت بود تا خط دفاعى تيمش را پوشش دهد.

اميد نورافكن :بازيكنى كه در پست مدافع و هافبك براى استقلال نقش آفرينى كرد و توانست نظر شفر را براى حضور در تركيب جلب كند.

چشمى :بازيكنى كه با حضور شفر در خط دفاع بازى خود را ادامه داد و توانست به خوبى خط مدافعان را پوشش دهد.

خسرو حيدرى :مدافع تيم فوتبال استقلال كه در اين فصل از توانايى هاى بسيارى در خط دفاع از خود به نمايش گذاشت.

مجيد حسينى :بهترين مدافع تيم فوتبال استقلال كه در بازى هايى كه براى آبى ها به ميدان رفت بهترين عملكرد را داشت و در نهايت مصدوميت نا به جا او را براى مدتى از تركيب تيمش دور كرد.

شجاعيان :بازيكنى كه براى اولين سال حضورش در استقلال بهترين نمايش را به نمايش گذاشت و در موفقيت تيم استقلال بى تأثير نبود

فرشيد باقرى :بهترين بازيكنى كه در كنار هم تيمى هايش در برد هاى استقلال تأثير گذار بود و مصدوميت او باعث شد تا  مدتى از تركيب آبى ها دور باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
عشق است استقلال
آخرین اخبار