مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان مطرح کرد؛

پیشرفت ۴۵ درصدی در راه‌آهن خرم‌آباد - دورود

مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان گفت:راه‌آهن دورود به خرم‌آباد ۱۱۴ کیلومتر طول داشته و ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سیدعلی موسوی، مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان صبح امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی استان لرستان که با حضور فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا برگزاری شد بیان کرد: طرح اولی که وجود دارد طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد که در آن ۵۰ میلیارد تومان کار انجام شده و در شرف تحویل موقت قرار دارد، اما مشکل اساسی پروژه حجم مطالبات قرارگاه خاتم بوده که این رقم به حدود ۳۰ میلیارد تومان می‌رسد.

وی ادامه داد: طرح دیگر قرارگاه در لرستان راه‌آهن دورود به خرم‌آباد است که ۱۱۴ کیلومتر طول و مبلغ ۴۷۰ میلیارد تومان پیمان دارد که ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۲۵ میلیارد تومان حجم مطالبات کارفرما است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان اظهار داشت: طرح دیگر پروژه آزادراه خرم‌آباد به اراک به طول ۱۳۴ کیلومتر بوده و در کل ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم در سال ۹۷ بخشی از آن زیر ترافیک برود.

وی در ادامه با اشاره به پروژه تقاطع ِغیر هم‌سطح بهارستان خرم‌آباد، بیان کرد: این پروژه دارای پیشرفت فیزیکی ۴۷ درصدی بوده و ۲۳ میلیارد تومان مطالبات پیمانکار است، اما تاکنون وجهی به پیمانکار پرداخت‌نشده است.

این مسوول در ارتباط با احداث بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی توسط قرارگاه خاتم، گفت: بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی خرم‌آباد دارای پیشرفت فیزیکی ۱۳ تا ۱۵ درصدی است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان بیان کرد: سد تاج امیر دارای پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی بوده و مبلغ اولیه پیمان آن ۵۴ میلیارد تومان است که حدوداً ۲۶ میلیارد تومان مطالبات تأیید شده پیمانکار است و البته امسال مشکل ردیف اعتباری پروژه حل شده است.

موسوی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت سد معشوره، افزود:هم اکنون پروژه در محل تأمین منابع مالی است و این پروژه نقش مهمی در توسعه منطقه داشته و ۳۶ هزار هکتار از اراضی دیم را به آبی تبدیل می‌کند.

وی گفت: سد و نیروگاه بختیاری از دیگر پروژه قرارگاه خاتم‌الانبیا بوده و یکی از پروژه‌های ملی کشور است که اکنون در مرحله فاینانس خارجی قرار دارد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان بیان کرد: پیشنهاد می‌شود اجرای پروژه‌هایی همچون سد مخملکوه، سد ده پهلوان، سد زیبا محمد، طرح انتقال آب از سیمره، احداث کنارگذر شمالی شهر خرم‌آباد، احداث کمربندی جنوبی خرم‌آباد مدنظر قرارگاه خاتم قرار گیرد.

انتهای پیام/د

پیشرفت ۴۷ درصدی زیرگذر بهارستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.