خصومت کاری، دلیلی برای نشر اطلاعات در فضای مجازی شد

فردی به علت خصومت، اطلاعات شخصی فرد دیگری را از پرونده کاری‌اش برداشته و با ایجاد اکانت در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به انتشار اطلاعات وی کرد.

خصومت کاری، دلیلی برای نشر اطلاعات در فضای مجازی شدبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ حبیب‌اله رجبلی با اشاره به یک پرونده که در پی خصومت شخصی به فضای مجازی کشیده شده بود، گفت: متاسفانه در این پرونده شاهد هستیم که کارفرما با سوءاستفاده از اطلاعات در اختیار و انتشار آن در شبکه اجتماعی تلگرام باعث دردسرهای فراوان برای شاکیه می‌شود.

وی با بیان اینکه چندی پیش خانمی با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد که شماره‌های شخصی وی در کانال‌ها و گروه‌های غیر اخلاقی شبکه‌ اجتماعی تلگرام منتشر شده است و بارها از سوی افراد ناشناس به صورت تلفنی، درخواست‌های نامربوط می‌شود، اظهار کرد: شاکیه در اظهارات خود بیان کرد که از نحوه انتشار اطلاعات شخصی‌اش بی‌خبر است و به کسی مظنون نمی‌باشد.

سرهنگ رجبلی با بیان اینکه موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت، گفت: پس از انجام بررسی‌های تخصصی با تلاش ماموران پلیس فتا استان فارس ظرف مدت کوتاهی شخصی که عامل هتک حیثیت فردی در فضای مجازی شده بود، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ رجبلی گفت: متهم که مدیر شرکت سابق شاکی می‌باشد، احضار و در بازجویی‌های ابتدایی به عمل آمده بزه انتسابی را رد نموده و عنوان داشت که دستگاه تلفن وی هک شده است و احتمالا افرادی از آن سوء‌استفاده کرده‌اند اما در انتها با توجه به مستندات سایبری وقوع جرم توسط متهم محرز گردید و متهم ناچاراً به بزه انتسابی خود اعتراف نمود.

وی افزود: متهم در اظهارات خود اشاره کرد که به علت خصومت، اطلاعات شخصی شاکی را از پرونده کاری ایشان برداشته و با ایجاد اکانت در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به انتشار اطلاعات وی کرده است.

‌رییس پلیس فتا استان فارس به كسانی كه اقدام به انتشار اطلاعات شخصی افراد و توهین نسبت به اشخاص در سایت‌ها و شبكه‌های مجازی می‌كنند، هشدار داد: براساس ماده ۷۴۵ قانون مجازات اسلامی هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت، تصویر و یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر و در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.