در کرمانشاه اتفاق افتاد:

اخاذی با تصاویر موجود در گوشی دزدیده شده

‌رییس پلیس فتا استان کرمانشاه با بیان اینکه در صورت مفقود و یا سرقت تلفن همراه، تصاویر خانوادگی و خصوصی کاربران در اختیار مجرمین قرار می‌گیرد، نسبت به نگهداری اطلاعات خصوصی بر روی حافظه‌های دستگاه‌ها و تجهیزات رایانه‌ای و گوشی‌های تلفن همراه هشدار داد.

به گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ علی کریمی با اشاره به یک پرونده که در آن سرقت گوشی به اخاذی انجامیده بود، گفت: فردی با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد که گوشی هوشمند وی که حاوی تصاویر شخصی و خانوادگی بوده است مفقود گردیده که پس از گذشت چند روز فردی ناشناس از طریق پیجی در شبکه اجتماعی اینستاگرام تعدادی از تصاویر شخصی ایشان را که در حافظه گوشی مفقود شده، قرار داشته است را برای وی ارسال و تهدید نموده در صورت عدم پرداخت مبلغ ۲۰ میلیون ریال تمامی تصاویر خانوادگی ایشان را در فضای مجازی منتشر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت، افزود: پس از انجام بررسی‌های تخصصی با تلاش کارشناس پلیس فتا استان و اقدامات فنی و پلیسی متهم شناسایی گردید و سپس کاراگاهان این پلیس با هماهنگی مقام قضای به محل اخفای وی وارد که متهم به محض احساس خطر از محل متواری شده که پس از تعقیب و گریز نهایتا نامبرده دستگیر گردید.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: متهم در بازجویی‌های ابتدایی به بزه انتسابی خود اعتراف و عنوان کرد رمی که حاوی اطلاعات شخصی شاکی بوده را پیدا و پس از ذخیره تصاویر و ارسال پیام از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام برای شاکی، زیر درختی پنهان نموده است لذا مامورین به همراه متهم به محل اختفای رم رفته و نهایتا رم مذکور کشف گردید.

سرهنگ کریمی به شهروندان هشدار داد: هرگز عکس یا فیلم خانوادگی در تلفن همراهتان ذخیره نکنید، زیرا از این طریق در صورت به سرقت رفتن گوشی شما، سارقین می‌توانند از شما اخاذی نمایند، کاربران باید هر چند وقت یکبار تصاویر خانوادگی یا اطلاعات مهم را در حافظه‌های جانبی ذخیره کرده و از تلفن همراه خود پاک کنند.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت رمزگذاری تلفن همراه گفت: کاربران می‌توانند با نصب برنامه‌های مناسب و رمزگذار، اطلاعات موجود در گوشی خود را رمزگذاری کرده به صورتی که در صورت مفقودی، کسی امکان دسترسی به اطلاعات محرمانه را نداشته باشد.

سرهنگ کریمی در پایان گفت: همچنین شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار