هدف گذاری برای کاهش ۲۰ درصدی حوادث ناشی از کار در سال ۹۷

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: هدف گذاری ما امسال کاهش ۲۰ درصدی حوادث ناشی از کار در سطح استان است که با انجام بازرسی‌های هدفمند و ارائه آموزش‌های مورد نیاز جامعه هدف تا پایان سال ۱۳۹۷ محقق می‌شود.

هدف گذاری برای کاهش 20 درصدی حوادث ناشی از کار در سال 97به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد   سنجری در مراسم تجلیل از  بازرسان کار افزود : بازرسان کار نقش بسزایی در کاهش حوادث ناشی از کار دارند و انتظار من از این حوزه بسیار بیشتر از وضعیت فعلی است .

وی  گفت: برای ارزیابی عملکرد این حوزه باید شاخص های ویژه ای تعریف شود و بازرسی ها باید از حالت کلیشه ای و یکنواخت خارج شده و هدفمند باشد .

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت : هدف گذاری ما برای سال جاری کاهش 20درصدی حوادث ناشی از کار در سطح استان است و این رقم می بایست با انجام بازرسی های هدفمند و ارائه آموزش های مورد نیاز جامعه هدف تا پایان سال 1397 محقق گردد .

 سنجری ادامه داد: گزارشاتی که توسط بازرسان کار تنظیم می گردد باید کاملا تخصصی ، کاربردی و قابل استناد باشد  و تعهد و تخصص نشان دهنده ارزش کار افراد است و هویت یک بازرس کار نیز میزان کارآمدی و وجدان کاری اوست .

وی گفت: همه ما در حوزه بازرسی کار باید تمام توان خود را معطوف کاهش حوادث نماییم و این شاخص مهمترین محور برنامه ریزی های این حوزه در سال جاری خواهد بود .

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی تصریح کرد : با عنایت به اینکه لغزش و سقوط از ارتفاع یکی از حوادث پر تکرار در بخش ساختمان می باشد باید بطور جدی به این حوزه ورود پیدا کرد .

سنجری افزود :آموزش مسئولین ایمنی کارخانجات و کارگاهها را جدی بگیرید و تمام تلاش خود را مصروف صیانت از نیروی کار ، ارائه آموزش های لازم به منظور حفظ و ارتقاء سطح ایمنی در کارگاهها و کاهش خطرات و صدمات ناشی از کار نمایید .

وی ادامه داد: آموزش های ارائه شده در مرکز تحقیقات و تعلیمات فنی و حفاظت بهداشت کار باید از حالت یکنواخت و کلیشه ای خارج گردد و ارائه این آموزش ها مستلزم هزینه های بسیاری برای وزارت متبوع می باشد و از همین رو این آموزشها اگر کاربردی و تاثیر گذار نباشد باعث اتلاف منابع انسانی و منابع مالی دولت می گردد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: بررسی چگونگی برگزاری دوره های آموزش ایمنی با کمک سازمان فنی و حرفه ای  برای کارگران ساختمانی ، ارتقاء  و بروز رسانی نرم افزار بازرسی ، تشکیل تیم حقوقی متشکل از نمایندگان حوزه های بازرسی کار و روابط کار ، تنظیم شاخص های اساسی برای ارزیابی عملکرد بازرسان کار و هدف گذاری به منظور کاهش 20 درصدی حوادث ناشی از کار به تصویب رسید .

گفتنی است؛ در این مراسم همچنین از تعداد 10 نفر از بازرسان کار در سال 96 که عملکرد بهتری در این حوزه داشتند قدردانی گردید.

انتهای پیام// ف.غ

تجلیل از بازرسان کار

 

برچسب ها: وزارت کار ، کارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.