میرزایی نیکو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

عارف به عقلانیت "جوندار" و خرد اصلاحات تن دهد/حضور یک خانم و اهل سنت در لیست امید

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید گفت: عارف برای پذیرش کاندیداتوری ریاست مجلس عزم جدی دارد اما منتظر خرد جمعی است وامیدواریم عارف به "عقلانیت جوندار" بدنه اصلاح‌طلبی تن دهد.

عارف برای پذیرش ریاست مجلس در انتظار خرد جمعی است/جزییات جدید از لیست فراکسیون امید برای انتخابات هیئت رئیسهمیرزایی نیکوعضو شورای مرکزی فراکسیون امید در گفت‌وگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا عارف رئیس این فراکسیون در پذیرش کاندیداتوری ریاست مجلس در انتخابات هیئت رئیسه تردید دارد یا خیر، گفت: عارف عزمی برای پذیرش کاندیداتوری ریاست مجلس دارد، اما فعلا در انتظار اعلام خرد جمعی است.

وی تصریح کرد: روز سه‌شنبه فراکسیون امید لیست نهایی خود را برای انتخابات هیئت رئیسه مجلس ارائه خواهد کرد.

فراکسیون امید با نمایندگان ولایی وحدت نمی‌کند

میرزایی نیکو همچنین در واکنش به اینکه شنیده شده فراکسیون نمایندگان ولایی قرار است با فراکسیون امید برای ارائه لیست مشترک در انتخابات هیئت رئیسه به یک تفاهم برسد، اظهار کرد: بعید می‌دانم این اتفاق بیفتد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید تأکید کرد: اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی پیش از این قرار بود با فراکسیون امید صحبت‌هایی را انجام داده و با ترسیم یک افق روشن بتوانند با یک جمع‌بندی مشخص یک لیست مشترک بدهند که این موضوع تأئید نشد.

وی بیان کرد: فراکسیون امید با اکثریت آراء به این نتیجه رسید که لیست مستقل در انتخابات هیئت رئیسه ارائه کرده و با اصولگراها وحدت نکند. اما شاید برخی گزینه‌ها در لیست دو فراکسیون امید و مستقلان مشترک باشد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه تصریح کرد: دو فراکسیون امید و مستقلان شاید لیست انتخابات خود را به طوری تدوین کنند که مشترکاتی داشته باشند، اما با فراکسیون نمایندگان ولایی تفاهمی نخواهند داشت.

اصلاحات تنها عارف نیست

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم عارف به "عقلانیت جوندار" بدنه اصلاح‌طلبی تن دهد، گفت: اگر این اتفاق رخ دهد، کاملا برنامه‌ها به نتیجه می‌رسد، اما در صورتی که هر شخصی برای خود اجتهاد کرده و این تفکر در جمع پخته و بررسی نشود، این موضوع به جایی نخواهد رسید.

میرزایی نیکو بیان کرد: اصلاحات تنها عارف نیست، اصلاحات کل کشور است که باید آن را نمایندگی کند و نباید خودش آنچه می‌خواهد انجام دهد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه تأکید کرد: قرار است در لیست فراکسیون امید برای انتخابات هیئت رئیسه یک خانم و یک نفر از اهل سنت معرفی شود که البته هنوز نامشان مشخص نشده است.

انتهای پیام/

جزییات جدید از لیست فراکسیون امید برای انتخابات هیئت رئیسه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.