با افزایش مصرف برق در کهگیلویه وبویراحمد؛

هشدار مدیر عامل شرکت توزیع برق استان به مردم

در صورت رعایت نشدن الگوی مصرف برق در کهگیلویه وبویراحمد در ساعات اوج مصرف، طرح خاموشی در تابستان امسال اجرا می شود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق کهگیلویه وبویراحمد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های  باشگاه هشدار مدیر عامل شرکت توزیع برق استان به مردمخبرنگاران جوان از یاسوج ؛ گفت: باهشدار مدیر عامل شرکت توزیع برق استان به مردم توجه به کاهش بارندگی در سال زراعی جاری و به تبع آن کاهش آب های آورده پشت سدهای تامین کننده برق، میزان تولید برق در کشور بویژه در استان خوزستان که تامین کننده برق استان بوده کاهش پیدا کرده است.
داود راهزادی با بیان اینکه وزارت نیرو برای جبران کاهش تولید برق دو روش مدیریت مصرف و خاموشی با برنامه را برای پایداری برق در کشور ارائه کرده است افزود: برای تحقق مدیر مصرف با انجام تفاهمنامه با کشاورزان، صنعتگران، حوزه های تجاری، خانگی و همچنین ادارات مقرر شده که در ساعات اوج مصرف استفاده از وسایل برقی پر مصرف خوداری کرده و همچنین کارخانه ها در این ساعات خاموش و پمپاژهای چاه های کشاورزی و مجتمع های آبرسانی هم در حوزه آب آشامیدنی، آب کشاروزی و باغها نیز خاموش شوند.
وی با اشاره به اینکه مشوق هایی در حوزه خانگی ، تجاری و بخش های کشاورزی و صنعتی برای کسانی که الگوی مصرف را رعایت کنند در نظر گرفته شده است گفت: در سال گذشته بالغ بر 10 میلیارد ریال برای انجام مشوق ها در خصوص صنعتگران و کشاورزانی که در ساعات اوج مصرف برق رعایت کردند عملیاتی شد.
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان با بیان اینکه در صورت رعایت کردن مردم و خودداری از مصرف بی رویه برق در ساعات اوج مصرف در استان خاموشی نخواهیم داشت گفت : خاموشی های با برنامه یکی دیگر از روشهای جبران میزان کاهش برق تولیدی است که در صورت جواب ندادن روش مدیریت مصرف این روش در استان اجرا می شود.
راهزادی سهم اعلام شده استان کهگیلویه و بویراحمد از سوی وزارت نیرو برای جبران کاهش برق تولیدی در تابستان امسال را 20 مگابایت اعلام کرد و گفت : تلاش می شود با همکاری مردم بویژه کشاورزان و صنعتگران این میزان از طریق مدیریت مصرف جبران شود تا شاهد خاموشی های با برنامه در استان نباشیم .
وی میزان پیک کلی استان( مصرف برق در ساعات اوج مصرف ) در سال گذشته را 417 مگابایت اعلام کرد و افزود: با توجه به تغییر الگوی مصرف و استفاده از وسایل برقی پر مصرف و افزایش تعداد مشترکین پیش بینی می شود در فصل گرما امسال این میزان به 550 مگابایت افزایش یابد که باید 50 مگابایت از این مقدار را یا با مدیریت مصرف و یا احیانا از طریق خاموشی ها جبران کنیم .
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان ساعات اوج مصرف برق را دو مرحله از ساعت 12 تا 15 و 19 تا 23 اعلام کرد و گفت: در استان 84درصد از مشترکان شرکت برق مصارف خانگی است که با توجه به دیجیتالی بودن کنتورها ،محاسبه پلکانی، میزان مصرف در ساعات اوج نیز مشخص است .
وی افزود: مشترکانی که افزایش مصرف داشته باشند جریمه و کسانیکه در این ساعات کاهش مصرف داشته باشند پاداش دریافت کرده و در محاسبات قبوض آنان لحاظ می شود.
راهزادی رشد سالانه مصرف برق در ساعات اوج مصرف در سالهای 94 و 95 در استان را 8 درصد اعلام کرد و افزود:پارسال بامدیریت مصرفی که انجام شد و همکاری مردم این مقدار به 6 درصد کاهش یافت که هنوز هم این مقدار مصرف از نرم کشوری که 5 درصد است بالاتر است.
انتهای پیام/غ

لزوم رعایت میزان مصرف برق در استان
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.