معرفی ستارگان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸- بخش اول

در بخش اول معرفی کامل بازیکنان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با دروازه بان ها و مدافعان تیم ملی آشنا می شویم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران روز گذشته فهرست ۲۳ نفره این تیم برای حضور در جام جهانی را اعلام کرد.

تیم ملی برای حضور در این رقابت ها عصر امروز(سه شنبه) از استانبول عازم مسکو می شود تا پس از برگزاری دیدار دوستانه با لیتوانی در تاریخ ۱۸ خرداد سه بازی اش در مرحله گروهی مقابل مراکش، اسپانیا و پرتغال را به ترتیب در روزهای ۲۵ و ۳۱ خرداد و ۴ تیر برگزار کند.

در این گزارش با دروازه بان ها و مدافعان حاضر در فهرست تیم ملی به صورت دقیق آشنا می شویم.

علیرضا بیرانوند

دروازه بان شماره یک تیم ملی ۳۰ شهریور ۱۳۷۱ در خرم آباد به دنیا آمد و اکنون ۲۵ سال سن دارد. بیرانوند فوتبالش را با حضور در تیم های پایه وحدت و نفت تهران آغاز کرد و در رده بزرگسالان هم نخستین برای نفت تهران به میدان رفت. ۸۳ بازی، ۷۲ گل خورده و ۳۳ کلین شیت حاصل عملکرد چهار ساله علیرضا در نفت تهران است و او در این تیم حضور در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و نایب قهرمانی جام حذفی را هم تجربه کرد.

بیرانوند ابتدای لیگ شانزدهم به پرسپولیس پیوست و در طول ۲ سال اخیر آمار ۷۵ بازی، ۴۹ گل و ۴۵ کلین شیت را هم در جمع سرخ پوشان پایتخت تجربه کرد. ۲ قهرمانی لیگ برتر، یک قهرمانی سوپرجام و حضور در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان فصل ۲۰۱۷ افتخارهای او با پرسپولیس است.

بیرانوند که سابقه ۱۲ بازی رسمی برای تیم های ملی پایه ایران را در کارنامه دارد نخستین بازی ملی اش را ۱۴ دی ۱۳۹۳ و در پیروزی یک بر صفر تیم ملی در بازی تدارکاتی مقابل عراق پیش از جام ملتهای ۲۰۱۵ استرالیا انجام داد و تاکنون در ۲۱ بازی ملی در کنار ثبت ۱۳ کلین شیت ۱۰گل دریافت کرده است.

معرفی ستارگان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸- بخش اول

محمد رشید مظاهری

مظاهری متولد ۲۸ اردیبهشت ۱۳۶۸ در گچساران است و فوتبالش را در تیم های پایه فجرسپاسی شیراز و سپس استقلال اهواز آغاز کرد. او پس از انجام دادن ۱۲ بازی برای تیم بزرگسالان استقلال اهواز در فصل ۹۰-۱۳۸۹ راهی فولاد خوزستان شد اما در طول سه فصل تنها ۶ بار وظیفه حراست از دروازه سرخ پوشان کارون را برعهده گرفت که ۶ گل خورده و یک کلین آمار او در فولاد است.

مظاهری در نیم فصل دوم لیگ برتر سیزدهم راهی ذوب آهن شد و تاکنون در ۱۴۰ بازی برای سبزپوشان دیار نصف جهان آمار ۱۳۰ گل خورده و ۵۹ کلین شیت را بر جای گذاشته است. ۲ قهرمانی جام حذفی و یک قهرمانی سوپرجام ایران افتخارهای رشید در جمع ذوبی ها است.

مظاهری با سابقه ۷ بازی ملی در تیم های پایه ایران چهار فروردین ۱۳۹۵ نخستین بازی ملی اش را در جریان برتری چهار بر صفر تیم ملی برابر هندوستان در مرحله اول مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ انجام داد و تاکنون در هر سه بازی ملی اش کلین شیت کرده است.

معرفی ستارگان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸- بخش اول

امیر عابدزاده

پسرعقاب فوتبال ایران که خاطره بازی های درخشان پدرش در استقلال، پرسپولیس و تیم ملی تا ابد در ذهن ایرانی ها می ماند ۶ اردیبهشت ۱۳۷۲ در تهران به دنیا آمد.

شاید روزهایی که امیر همراه با احمدرضا عابدزاده برای گرم کردن پدرش وارد زمین ورزشگاه آزادی می شد کمتر فوتبالدوستی تصور می کرد روزگاری او بین ۲۳ بازیکن تیم ملی در معتبرترین آوردگاه جهان فوتبال قرار گیرد اما تلاش های امیر سرانجام این آرزو را محقق کرد.

عابدزاده پس از مدتی حضور در تیم های پایه پرسپولیس، برنتفورد انگلیس، دینامو دوریگو انگلیس، تاتنهام انگلیس، لندن تایگرز و ایرانی های لندن فوتبالش را در رده بزرگسالان از سال ۲۰۱۱ در تیم لس آنجلس بلوز آمریکا شروع کرد اما پس از انجام تنها ۲ بازی برای این تیم به پرسپولیس آمد که ۲ سال متوالی در این تیم نیمکت نشین محض بود.

امیر ابتدای لیگ چهاردهم به راه آهن پیوست و در ۹ بازی برای این تیم با وجود دریافت ۱۳ گل سه بار کلین شیت کرد. با این حال عابدزاده پس از یک فصل بازی در لیگ ایران به آمریکا بازگشت و این بار در ۱۴ بازی برای اورنج کانتی آمار ۱۷ گل خورده و ۲ کلین شیت را ثبت کرد. این دروازه بان ۲۵ ساله ابتدای فصل ۱۷-۲۰۱۶ به تیم باریرنسه در لیگ دسته دوم پرتغال ملحق شد و تنها یک بازی برای این تیم انجام داد اما حضورش در تیم ماریتیمو سبب شد نظر کارلوس کی روش به عابدزاده جلب شود.

این دروازه بان مستعد در فصل ۱۸-۲۰۱۷ فوتبال پرتغال ۱۵ بازی وظیفه حراست از دروازه ماریتیمو را برعهده داشت و در این بازی ها در کنار دریافت ۱۳ گل ۶ بار هم کلین شیت کرد.

عابدزاده با سابقه ۹ بازی برای تیم ملی امید ایران نخستین بازی اش در رده بزرگسالان را ۲۹ اردیبهشت امسال برابر ازبکستان انجام داد که این بازی تدارکاتی با برتری یک بر صفر شاگردان کارلوس کی روش به اتمام رسید.

معرفی ستارگان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸- بخش اول

بیشتر بخوانید :

10 روز تا جام جهانی/ تمرین صد دقیقه ای تیم ملی در کمپ بشکیتاش

تیم ملی هفت ماه جوان شد/ عزت اللهی جوان‌ترین و منتظری مسن‌ترین شاگرد کی روش در روسیه

فهرست ۲۳ نفره تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد

۶ سال پیش

روزبه چشمی

دفاع ۲۴ ساله استقلال ۲ مرداد ۱۳۷۲ در تهران متولد شد و فوتبالش را در رده پایه در تیم های پیکان، پرسپولیس و مقاومت تهران دنبال کرد.

صبا قم نخستین تیم چشمی در رده بزرگسالان است. او در ۵۰ بازی برای قمی ها در طول ۲ فصل یک بار گلزنی کرد و سپس به جمع آبی پوشان پایتخت ملحق شد. روزبه در ۳ سال اخیر به جز یک فصل که به دلیل پارگی رباط صلیبی به میدان نرفت ۶۴ بازی برای استقلال انجام داده و ۳ بار هم گلزنی کرده است. قهرمانی جام حذفی امسال تنها افتخار چشمی با پیراهن استقلال است.

این مدافع تنومند با سابقه ۴۳ بازی ملی برای تیم های پایه کشورمان و بستن بازوبند کاپیتانی تیم های ملی نوجوانان، جوانان و امید اولین بازی اش در رده بزرگسالان را ۹ شهریور ۹۶ و در جریان تساوی بدون گل تیم ملی مقابل کره جنوبی در دور برگشت مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی انجام داد و تاکنون در ۹ بازی یک بار گلزنی کرده است.

معرفی ستارگان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸- بخش اول

میلاد محمدی

میلاد محمدی هفت مهر ۱۳۷۲ در تهران به دنیا آمد و فوتبالش را در تیم های پایه پرسپولیس، داماش تهران و نیروی زمینی دنبال کرد.

میلاد به همراه بردارش مهرداد ابتدای لیگ سیزدهم با نظر حمید استیلی در تست های باشگاه راه آهن قبول شد و نخستین حضورش در رده بزرگسالان را تجربه کرد.دفاع چپ خوش آتیه فوتبال ایران پس از ۲ فصل و نیم بازی در جمع لوکوموتیورانان پایتخت و حضور در ۴۶ دیدار راهی آخمت( ترک) گروژنی روسیه شد و از ابتدای سال ۲۰۱۶ در ۵۲ بازی برای این تیم روس ۲ بار هم موفق به گلزنی شده است.

درخشش میلاد محمدی به سرعت چشم های کی روش را هم خیره کرد و او که ۱۵ بازی و سه گل در تیم ملی امید را در کارنامه دارد ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ نخستین تجربه اش برای تیم ملی در رده بزرگسالان را در جریان برتری یک بر صفر تیم ملی مقابل ازبکستان در دیداری تدارکاتی تجربه کرد و تاکنون ۱۸ بار برای تیم ملی به میدان رفته است.

معرفی ستارگان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸- بخش اول

مرتضی پورعلی گنجی

پورعلی گنجی ۳۰ فروردین ۱۳۷۱ در بابل متولد شد و در رده پایه برای تیم های پایه پیکان بابل، پاس تهران، احسان ری و نفت تهران به میدان رفت.

نفت تهران نخستین تیم مرتضی در رده بزرگسالان است و او در طول چهار فصل و نیم، آمار ۷۷ بازی و ۳ گل را در جمع زردپوشان پایتخت به جا گذاشت. پورعلی گنجی پس از درخشش در جام ملتهای ۲۰۱۵ آسیا راهی تیانجین تدا چین شد و در یک سال آمار ۲۷ بازی و ۲ گل را در سوپرلیگ چین ثبت کرد.

مدافع میانی تیم ملی فوتبال ایران در جولای ۲۰۱۵ راهی السد قطر شد و تاکنون در ۵۱ بازی برای این تیم ۱۰ گل به ثمر رسانده است. یک قهرمانی جام پادشاهی، یک قهرمانی امیرکاپ و یک قهرمانی جام شیخ جاسم دست آورد پورعلی گنجی در السد است.

پورعلی گنجی با سابقه ۲۰بازی برای تیم های ملی پایه نخستین بازی اش در رده بزرگسالان را ۱۴ دی ۱۳۹۳ در دیدار تدارکاتی برابر عراق تجربه کرد و تاکنون در ۲۵ بازی ملی ۲ گل به ثمر رسانده است.

معرفی ستارگان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸- بخش اول

محمدرضا خانزاده

این مدافع تهرانی ۲۱ اردیبهشت ۱۳۷۰ متولد شد و فوتبالش را در رده پایه در رده پرسپولیس و راه آهن دنبال کرد.

خانزاده در رده بزرگسالان ابتدا برای راه آهن به میدان رفت و در طول سه فصل ۹ بازی برای این تیم انجام داد و در ابتدای لیگ دوازدهم به پرسپولیس منتقل شد. خانزاده در ۲ فصل و نیم حضور در جمع سرخ پوشان پایتخت ۳۶ بار به میدان رفت اما در نیم فصل دوم لیگ سیزدهم هم ۱۵ بازی برای ذوب آهن انجام داد.

این مدافع میانی در لیگ پانزدهم ۱۲ بار برای فولاد بازی کرد و سپس شانزدهمین دوره لیگ برتر را هم با آمار ۲۰ بازی و یک گل برای سیاه جامگان به اتمام رساند. خانزاده بهترین فصل فوتبالی اش را در لیگ هفدهم و با پوشیدن پیراهن پدیده مشهد تجربه کرد. جاییکه او در ۲۶ بازی چهار گل برای سرخ پوشان دیار خراسان به ثمر رساند تا کارلوس کی روش مجاب شود برای دومین بار خانزاده را در جمع ۲۳ بازیکن تیم ملی ایران در جام جهانی قرار دهد.

خانزاده برای تیم های ملی پایه ایران ۲۷ بازی انجام داد و ۷ گل به ثمر رساند اما نخستین بار پیراهن تیم ملی بزرگسالان را یک خرداد ۱۳۹۲ و در جریان شکست ۳ بر یک مقابل عمان در دیداری تدارکاتی بر تن کرد. او تاکنون در ۱۱ بازی ملی یک بار موفق به گلزنی شده است.

معرفی ستارگان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸- بخش اول

پژمان منتظری

مسن ترین بازیکن حاضر در فهرست ۲۳ نفره تیم ملی پژمان منتظری است که ۱۶ آبان ۱۳۶۲ در اهواز متولد شد. پژمان فوتبال خود در رده پایه را در فولاد خوزستان برگزار کرد و همین تیم جایی بود که منتظری فوتبالش را در رده بزرگسالان هم با آن شروع کرد. سه فصل بازی در جمع سرخ پوشان اهوازی با آمار ۸۹ بازی و ۶ گل حاصل عملکرد او در فولاد است.

منتظری سپس به استقلال منتقل شد و در طول شش فصل و نیم، ۲۵۵ بازی برای آبی ها انجام داد و ۱۵ گل هم به ثمر رساند. پژمان پس از آن به ام صلال قطر رفت و در فصل ۱۶-۲۰۱۵ آمار ۳۹ بازی و ۲ گل در این تیم ثبت کرد. الاهلی دیگر تیم قطری بود که منتظری یک سال تجربه بازی در آن را کسب کرد و ۲۱ بازی و ۲ گل حاصل عملکرد او در الاهلی است.

پژمان ابتدای لیگ هفدهم به استقلال بازگشت تا تعداد بازی ها و گل هایش در این تیم به ۲۸۰بازی و ۱۶ گل برسد.

یک قهرمانی لیگ با فولاد، ۲ قهرمانی لیگ و سه قهرمانی جام حذفی با استقلال هم افتخارهای منتظری در عرصه باشگاهی است.

پژمان که هشت بازی ملی در رده امید انجام داده است نخستین بازی اش در رده بزرگسالان را ۱۴ آبان ۱۳۹۰ و در جریان برتری هفت بر صفر ایران مقابل فلسطین در دیداری تدارکاتی برگزار کرد. ۴۶ بازی و یک گل عملکرد منتظری در تیم ملی است. او هم دومین حضورش در جام جهانی را تجربه می کند.

معرفی ستارگان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸- بخش اول

مجید حسینی

یکی از جوان ترین بازیکنان تیم ملی و از شگفتی های فهرست کی روش ۳۱ خرداد ۱۳۷۵ در تهران به دنیا آمد.

حسینی فوتبالش را در رده پایه در تیم های سایپا و استقلال پشت سر گذاشت و نخستین تیمش در رده بزرگسالان هم استقلال بود.

مجید از ابتدای لیگ چهاردهم تاکنون در ۵۷ بازی برای آبی های پایتخت به میدان رفته و ۲ بار هم گلزنی کرده است. البته او نیم فصل دوم لیگ پانزدهم در راه آهن حضور داشت که برای این تیم هم در ۹ بازی یک بار گلزنی کرد. یک قهرمانی جام حذفی تنها افتخار حسینی با استقلال است.

این مدافع میانی با سابقه ۳۷ بازی و ۶ گل برای تیم های ملی پایه و کاپیتانی تیم های نوجوانان و جوانان ایران، نخستین بازی ملی اش را ۲۹ اردیبهشت امسال و در جریان دیدار با ازبکستان تجربه کرد.

معرفی ستارگان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸- بخش اول

رامین رضائیان

تنها دفاع راست متخصص در فهرست فعلی تیم ملی اول فروردین ۱۳۶۹ در ساری به دنیا آمد. رامین فوتبالش در رده پایه را در تیم های شهرداری ساری و شن سای تهران پشت سر گذاشت و نخستین تیم او در رده بزرگسالان هم صبا قم است.

رضائیان از سال ۱۳۸۸ به مدت چهار فصل در جمع قمی ها به میدان رفت و آمار ۱۰۲ بازی و ۶ گل را ثبت کرد. او در ابتدای لیگ سیزدهم به راه آهن پیوست و در ۲ فصل با انجام دادن ۵۹ بازی ۱۳ بار موفق به گلزنی شد. با وجود درخشش رضائیان در لیگ پانزدهم با پرسپولیس، حواشی مختلفی که در دوران حضور او در این تیم به وجود آمد سبب شد برانکو اواخر لیگ هفدهم و پیش از برگزاری دیدار پرسپولیس مقابل الوحده امارات در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا، این بازیکن را از تیمش اخراج کند و رامین با وجود ثبت آمار ۴۳ بازی و ۹ گل نتوانست طعم شیرین قهرمانی با تیم محبوبش را تجربه کند.

رامین در فصل اخیر به جمع لژیونرهای فوتبال ایران ملحق شد و با پوشیدن پیراهن تیم اوستنده بلژیک در ۲۵ بازی ۲ گل هم وارد دروازه حریفان این تیم کرد.

رضائیان هم مانند پورعلی گنجی و بیرانوند نخستین بازی ملی اش در رده بزرگسالان را ۱۴ دی ۱۳۹۳ برابر عراق تجربه کرد. ۲۷ بازی و ۲ گل هم آمار او در تیم ملی است.

در بخش بعدی این گزارش به معرفی کامل هافبک ها و مهاجمان تیم ملی می پردازیم.

معرفی ستارگان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸- بخش اول

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشنای
۲۱:۵۰ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
چرا تیم ایران را در اخرین لحظه ها دربازیهای تدارکاتی کارشکنی می کنند و با تیمی اول بازی می کند که چند وقت پیش قطع رابطه کرد با ایران ودیگر در گروهی سخت قرار می دهند.چرا.چرا.چرا????????!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
چرا
Iran (Islamic Republic of)
خ
۱۶:۰۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
عجب ستارگانی هستند نگو ونپرس دیگه ستاره های آسمان باید کنار روند ونور افشانی نکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
این جام جهانی بازی بین ایران اسپانیا در یاد ملت ایران می ماند
آخرین اخبار