کنارک با ۲۰۰ کیلومتر مرز آبی فاقد بازارچه مرزی دریایی است

سرپرست فرمانداری کنارک گفت: این شهرستان با وجود همجواری با آب‌های آزاد اقیانوس هند و داشتن ۲۰۰ کیلومتر مرز آبی همچنان فاقد بازارچه مرزی دریایی برای توسعه روابط و جابجایی کالا با کشور‌های همسایه است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، ابابکر بلوچ گفت: سیستان وبلوچستان بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز آبی دارد که ۲۰۰ کیلومتر آن در حوزه شهرستان کنارک و ۱۰۰ کیلومتر در حوزه شهرستان چابهار است.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان کنارک در حوزه‌های مختلف بخصوص اقتصادی، کشاورزی و شیلاتی خاطرنشان کرد: راه اندازی بازارچه مرزی دریایی در شهرستان کنارک از ضرورت‌های مهم برای ورود و خروج کالا، صادرات محصولات کشاورزی بخش زرآباد و توسعه روابط تجاری است.

سرپرست فرمانداری کنارک گفت: باتوجه به تحریم‌های ظالمانه دشمنان نظام اسلامی راه اندازی بازارچه مرز دریایی نقش مهمی در معیشت مردم و صادرات و واردات کالا‌های اساسی خواهد داشت.

وی ادامه داد: تمام مسوولان موظف به خدمت بی منت به مردم هستند و باید با انجام سفر‌های مختلف به دورترین نقاط روستایی و دیدار چهره به چهره با مردم با تلاش و جدیت مشکلات را پیگیری کنند.

بلوچ از مردم انقلابی، مومن و مهمان نواز شهری و روستایی خواست با دعای خیر، مشارکت و همفکری سهم بسزایی در پیشرفت و آبادانی شهرستان ساحلی کنارک داشته باشند.

وی تصریح کرد: شهرستان کنارک با محرومیت‌های فراوان در بخش‌های برق، اینترنت وتلفن، آب، فضای آموزشی، حاشیه نشینی، کمبود امکانات بهداشتی ودرمانی، ورزشی، کمبود زیرساخت‌ها و روستا‌های فاقد طرح هادی مواجه است.

انتهای پیام/گ

کنارک بازارچه مرزی ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار