عملیات جستجوی نادرترین حادثه هوایی جهان هنوز ادامه دارد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد گفت: پایان عملیات سقوط هواپیمای تهران -یاسوج از طریق ستاد مدیریت بحران اعلام خواهد شد و تا زمانی که نیاز به جستجو باشد عملیات ادامه خواهد داشت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد در گفت و گوی خصوصی با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  گفت: تیم واکنش سریع متشکل از ۳۴۶ تیم از استان‌های فارس، اصفهان، کهگیلویه وبویراحمد، سازمان امداد و نجات، چهارمحال وبختیاری، البرز، لرستان، آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، اردبیل، همدان، زنجان، گلستان، مرکزی، خوزستان، کرمان، مازندران، سمنان، ایلام، خراسان رضوی؛ جنوبی؛ شمالی، کرمانشاه، قزوین و تهران در عملیات جستجوی سانحه هواپیمایی قله نول حضور داشتند.

جهانبین افزود: افراد متخصصی که در این عملیات حضور داشتند شامل هزار و ۲۶۰ نفر نیروی عملیاتی،۶۰ نفر نیروی متخصص یخ و برف نوردی از فدراسیون کوهنوردی، نیرو‌های محلی ۲۵۸ نفر، خودروی عملیاتی ۱۶۸ دستگاه، بالگرد امداد و نجات ۴ فروند، عملیات پروازی ۳۵۲ سورتی و ۲۴۵ ساعت پرواز، جابجایی افراد توسط بالگرد هزار و ۳۸۵ نفر بود.

وی با بیان اینکه تعدادی از خانواده‌های جانباختگان حادثه هواپیما به نمایندگی از خانواده‌ها از محل وقوع حادثه بازدید کردند ادامه داد:سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از زمان وقوع حادثه تاکنون در زمینه‌های مختلف جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد را حمایت کردند و همه امکانات و تجهیزات مورد نیاز از جمله ۴ بالگرد را در اختیار ما قرار دادند.

جهانبین با اشاره به صعب العبور بودن منطقه وقوع حادثه و شرایط آب و هوایی گفت:در طول مدت سقوط هواپیما تاکنون  جابجایی افراد و اجساد از طریق بالگرد انجام می‌گرفت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان افزود: در ایام نوروز رییس سازمان امداد و نجات از طرف رییس جمعیت هلال احمر کشوربه استان اعزام و از امداد گران و نجات گران تجلیل کردند.

وی عنوان کرد: در اردیبهشت ماه گذشته دبیر کل جمعیت هلال احمر در محل وقوع حادثه سقوط هواپیما حضور پیدا کرد و ضمن بررسی روند عملیات جستجو از امداد گران تجلیل و از خانواده‌های جانباختگان دلجویی کرد.

جهانبین افزود:سازمان امداد و نجات در زمینه برنامه ریزی و دسته بندی تیم‌ها و برنامه زمان بندی اعزام تیم‌های جستجوی استان‌ها نهایت همکاری را با جمعیت هلال احمر استان داشتند.

وی تصریح کرد: پایان عملیات از طریق ستاد مدیریت بحران اعلام خواهد شد و تا زمانی که نیاز به جستجو باشد عملیات ادامه خواهد داشت، ولی به نظر می‌رسد که کار عملیات رو به پایان باشد و به زودی پایان عملیات جستجو اعلام شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد در پایان عنوان کرد: تلخ‌ترین حادثه کهگیلویه وبویراحمد در سال ۱۳۹۶ حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج بود که ۶۶ نفر از هموطنانمان را از دست دادیم و می‌توان گفت  این حادثه در نوع خود به لحاظ موقعیت جغرافیایی محل وقوع حادثه، شرایط جوی بسیار نامساعد و کوهستانی و صعب العبور بودن مناطق و همچنین بارش باران در مناطق کوهپایه‌ای و برف، وقوع رعد و برق و مه غلیظ در ارتفاعات رشته کوه دنا، وزش باد شدید و کولاک و دمای زیر منفی ۳۰ درجه و شیب‌های بسیار تند محل وقوع حادثه ازنادرترین حوادث هوایی جهان بوده است.

 انتهای پیام/غ

تلخ‌ترین حادثه کهگیلویه وبویراحمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.