غفاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دلال بازی ها قیمت کاغذ را افزایش داد

رئیس اتحادیه صحافان گفت:بعضی از دلال بازها و آقایانی که کار آنها به کاغذ ارتباطی ندارد باعث افزایش قیمت کاغذ شدند این در حالی است که کاغذی با ارز غیر دولتی به کشور وارد نشده است.

جلیل غفاری رئیس اتحادیه صحافان در گفتگو با خبرنگار  حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت قیمت کاغذ گفت:چند روزی است به دلیل دلال بازی هایی که در بازار کاغذ وجود دارد  قیمت کاغذ افزایش پیدا کرده است.

وی افزود:بعضی از دلال بازها و آقایانی که کار آنها به کاغذ ارتباطی ندارد باعث افزایش قیمت کاغذ شدند این در حالی است که کاغذی با ارز غیر دولتی به کشور وارد نشده است.

غفاری با بیان اینکه تجار کاغذ، ارز دولتی برای واردات کاغذ گرفتند و کاغذ را با ارز 3800 یا 4200 تومان وارد کردند اما به دلیل افزایش قیمت دلار در بازار آزاد قیمت کاغذ را افزایش دادند، ادامه داد:این بخش به  نظارت نیاز دارد تا آقایانی که کاغذ را با ارز 3800 یا 4200 تومان به کشور وارد می کنند قیمت کاغذ را در داخل کشور  افزایش ندهند.

رئیس اتحادیه صحافان با تاکید بر اینکه هیچ نظارتی روی قیمت کاغذ در بازار وجود ندارد، گفت:بهتر است اسامی کسانی را که کاغذ با ارز 4200 یا 3800 تومان وارد کرده اند به تجار کاغذ بدهند تا کسی سوءاستفاده نکند اگرچه می دانیم هیچ تاجری کاغذ را با ارز بالای 4200 یا 3800 تومان به کشور وارد نکرده است.

غفاری گفت:اگر تاجری کاغذ را با قیمتی بالاتر از این به کشور وارد کرده است، به ما اعلام کند.

رئیس اتحادیه صحافان با اشاره به اینکه کاغذ تحریر  هم اکنون در لیست کالاهای  اساسی قرار دارد و به صورت یک کالای اساسی به کشور وارد می شود، اظهار کرد: یک عده از وضعیت ارز در بازار آزاد سوء استفاده می کنند و قیمت کاغذ را افزایش می دهند که در این میان تولید کننده در حوزه چاپ و نشر کشور ضرر می کند.

وی با تاکید بر اینکه از دولت می خواهیم روی قیمت کاغذ نظارت داشته باشد و اسامی تجار وارد کننده کاغذ را اعلام کنند، ادامه داد:کاغذ به صورت قاچاق وارد کشور نمی شود و تمام آنها ثبت سفارش شده اند بنابراین می توانند اعلام کنند که  تاجری  برای مثال 1000 تن کاغذ به کشور وارد کرده است.

غفاری با تاکید بر اینکه چرا تجار کاغذ را در انبارهایشان  نگه داشتند تا قیمت آن را افزایش دهند، گفت:دولت اعلام کرد که چه تعداد تاجر موبایل را با ارز 4200 تومان به کشور وارد کرده اند از این رو انتظار داریم تاجران کاغذ را هم اعلام کنند تا جلوی افزایش بی رویه قیمت آن گرفته شود و تجار  این کالا را در انبارها احتکار نکنند.

انتهای پیام/

انتقاد رئیس اتحادیه صحافان از دلال بازی های بازار کاغذ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار