مدیرکل سازمان حج و زیارت خراسان رضوی؛

زایران با سعه صدر قوانین و مقررات کشور میزبان را رعایت کنند

مدیرکل سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: زایران حج تمتع با شکیبایی در رعایت قوانین و مقررات کشور میزبان، یاری رسان خادمان خود در سازمان حج و زیارت باشند.

تاکید براهمیت دادن زایران حج تمتع به رعایت قوانین و مقررات کشور میزبان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد جواد شاد دیشب در همایش حج تمتع تربت حیدریه گفت:  باتوجه به اینکه  برخورد دولت عربستان با زایران سراسر دنیا یکسان و تاکنون هیج محدودیتی برای جمهوری اسلامی ابلاغ نشده است از زایران می‌خواهیم با سعه صدر و رعایت قوانین و مقررات کشور میزبان، یاری رسان خادمان خود در سازمان حج و زیارت باشند.

وی گفت :به منظور عملیاتی کردن شعار سال   با خرید کالا‌های داخلی، به اشتغالزایی کشور خود کمک کنیدو ثواب حج تمتع خود را تکمیل  ودوچندان کنید.

مدیرکل سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: طبق توافق انجام گرفته سازمان حج و زیارت با برخی از شرکت‌ها قرار است کالا‌هایی به عنوان سوغات و با قیمت مناسب در معرض دید زائران قرار گیرد و همچنین بسیج سازندگی سپاه نیز به برپایی نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های سوغات اقدام خواهدکرد.

جواد شاد افزود: زایران در قالب ۴۴ کاروان مدینه قبل و ۳۵ کاروان مدینه بعد اعزام خواهند شد که ۴۲ کاروان از این تعداد با جمعیت پنج هزار و ۸۸۵ حج گزار از مشهد و بقیه از دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی با هشت فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ عربستان و ۳۲ فروند ایرباس اس ۳۰۰ به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.

وی با بیان این که مدارک لازم برای صدور ویزا از زایران دریافت شده است گفت: تا قبل از سفر به بیت الله الحرام ۱۰ جلسه توجیهی و آموزشی با محور مناسک حج، سیستم‌های حمل و نقل، هتل ها، تغذیه، بهداشت و درمان و نیز قوانین و مقررات کشور میزبان برای زایران برگزار می‌شود که تاکنون بیشتر جلسات در شهر‌های مختلف استان برگزار شده است.
 
 انتهای خبر// ر.ق
 

برگزاری جلسات نوجیهی مناسک حج درشهرهای خراسان رضوی

 
برچسب ها: سازمان حج ، زایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار