معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی؛

اصلاح رویکرد حمایتی ازبهره برداری از معادن آذربایجان شرقی

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، اصلاح رویکرد حمایتی از بهره برداری معادن و ذخایر معدنی را خواستار شد.

ضروت تقویت بخش بهره برداری از معادن آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جواد رحمتی در شانزدهمین اجلاس معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، سراسری نظام مهندسی معدن در تبریز گفت : باید حوزه بهره برداری از معادن بیش از گذشته تقویت شود چرا که 19 در صد ذخایر معدنی کشور در استان قرار دارد اما تنها سه در صد از آن به مرحله بهره برداری رسیده است.


وی گفت: با وجود این که حوزه بهره برداری از معادن ظرفیت مناسبی برای اشتغال زایی و رونق اقتصادی است اما زیر ساخت های لازم برای این موضوع تامین نشده است و میزان موفقیت در بخش معدن باتوجه به تنوع و نوع ذخایر در حد مطلوبی نیست.


رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور هم در این همایش حمایت از سازمان نظام مهندسی معدن و تشکل ها و دانشگاهیان این حوزه را مهم دانست و گفت : این سازمان در انتشار اطلاعات پایه برای توسعه معادن تلاش می کند.


راضیه لک افزود: 30منطقه معدنی در آذربایجان شرقی شناسایی و قابل بهره برداری است و این استان با در اختیار داشتن رتبه نخست میزان ذخایر معدنی می تواند محل مناسبی برای توسعه صنعت بهره برداری از معادن باشد.


برگزاری انتخابات اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی معدن مهمترین دستور شانزدهمین اجلاس نظام مهندسی معدن در تبریز است. 

 

انتهای پیام/

 

ضروت تقویت بخش بهره برداری از معادن آذربایجان شرقی

برچسب ها: اشتغال ، ذخایرمعدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار