تاکید اشرف غنی بر مالکیت افغان ها بر پروسه صلح در دیدار با «پمپئو»

رئیس جمهوری اسلامی افغانستان با مایک پمپئو، وزیر خارجۀ ایالات متحده آمریکا که عصر روز گذشته به صورت ناگهانی به کابل سفر کرد دیدار و گفتگو نمود.

تاکید اشرف غنی بر مالکیت افغان ها بر پروسه صلح در دیدار با «پمپئو»به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان با مایک پمپئو، وزیر خارجۀ ایالات متحده آمریکا که عصر روز گذشته به صورت ناگهانی به کابل سفر کرد دیدار و گفتگو نمود.

طرفین در این دیدار درباره همکاری های منطقه ای، مبارزه با تروریسم، تمویل و تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی، پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغان ها، انتخابات و چگونگی تطبیق استراتژی ایالات متحده آمریکا در قبال افغانستان و جنوب آسیا بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغان ها حمایت و پشتیبانی سرتاسری مردم افغانستان را دارد که این حمایت بر مبنای اجماع سرتاسری و مشورت های متداوم مردم افغانستان استوار است.

وی افزود که آتش بس نیز یک پروسه موفق بود و نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در جریان آن نشان دادند که هم دسپلین صلح و هم توانایی دفاع از کشور و مردم خویش را دارند.

محمد اشرف غنی از مردم افغانستان نیز تقدیر کرد و گفت آنها ظرفیت خود برای پذیرش مصالحه و خستگی از جنگ را نشان دادند و همچنین این را ثابت ساختند که آینده نگر می باشند و اسیر گذشته نمی شوند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار