تاکید روسای جمهور افغانستان و آذربایجان بر گسترش همکاری های دو جانبه

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در سفرش به بروکسل با الهام علی‌اوف، رئیس‌جمهور آذربایجان دیدار کرد.

تاکید روسای جمهور افغانستان و آذربایجان بر گسترش همکاری های دو جانبهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در سفرش به بروکسل با الهام علی‌اوف، رئیس‌جمهور آذربایجان دیدار کرد.

در این دیدار دو جانب پیرامون گسترش همکاری‌ها، تجهیزات نظامی، واردات تیل و استخراج معادن صحبت کردند و توافق صورت گرفت که هیئت‌های دو کشور در مورد واردات تیل از آذربایجان و روشن‌شدن ظرفیت تیل در افغانستان، نشست مشترکی را برگزار نمایند.

الهام علی‌اوف ضمن حمایت از مذاکرات صلح بین‌الافغانی، از همکاری‌های کشورش با افغانستان در عرصه‌های ترمیم هلیکوپترها، تجهیزات نظامی، معلوم‌نمودن ظرفیت تیل در افغانستان و استخراج معادن اطمینان‌داد.

اشرف غنی نیز از همکاری‌های آذربایجان با افغانستان تشکر کرد و گفت که هیئت‌های تخنیکی مشترک دو کشور، برنامه عملی سرمایه‌گذاری را در بخش تیل و استخراج معادن، ترتیب نمایند.

محمد اشرف غنی، با ارزنده خواندن استفاده از تجارب آذربایجان در عرصۀ استخراج معادن نفت و گاز، از الهام علی‌اوف رئیس‌جمهور آن کشور خواست تا در بخش‌های استخراج معادن و تیل نیز در افغانستان سرمایه‌گذاری نماید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار