فعالیت بیش از ۲ هزار نفر در بندربریس چابهار

رئیس اداره شیلات بندربریس چابهار گفت: ۲ هزار و ۴۵۲ نفر در این بندر مشغول صید و صیادی هستند که نقش مهمی در صید انواع ماهی دارند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عطاالله رئیسی رئیس اداره شیلات بندربریس چابهار  اظهار داشت: بندرصیادی بریس همجوار آب‌های ساحلی رو به اقیانوس هند است که علاوه بر ظرفیت اشتغالزایی نقش مهمی در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد.

وی بیان کرد: در مجموع ۴۰۲ شناور شامل ۶۴ لنج برودتی، ۷۹ لنج یخی و ۲۵۹ قایق در بندر بریس فعال هستند.

رئیس اداره شیلات بندر بریس چابهار گفت: اسکله بندر صیادی بریس از نوع سنگی و بتنی، عمق آبخور ۲ متر، طول راه ارتباطی ۸۰۰ متر، طول موج شکن آن ۵۹۴ متر، پهلوگیری اسکله ۱۶۰ متر، بازوی فرعی ۹۵ متر و وسعت حوضچه آن ۲۵ هکتار است.

وی با بیان اینکه بندر بریس در سال ۱۳۶۸ ساخته شده و در سال ۱۳۷۱ به بهره برداری رسیده است خاطرنشان کرد: سالانه بیش از ۴۰ هزار تن ماهی تجاری و صنعتی در این بندر صید می‌شود.

رئیسی گفت: هشت صنایع شیلاتی به تفکیک کاربری، ۲ کارخانه کنسروماهی، چهار کارخانه عمل آوری و سردخانه، یک کارخانه یخ سازی، یک کارخانه پودر ماهی و پنج تعاونی صیادی در بندر بریس فعال هستند.

وی تصریح کرد: روستای بریس همجوار کوه‌های مریخی سر به فلک کشیده و دریای عمان قرار دارد و این روستا را به یکی از نقاط بکر گردشگری تبدیل کرده است.

رئیسی ادامه داد: بندر بریس در کنار دریای نیلگون عمان دارای سواحل صخره ای، ماسه‌ای بی نظیر و چشم اندازی زیبا در هنگام غروب خورشید دارد.

وی بر آسفالت محوطه و مسیر ورودی اسکله و ساخت ایستگاه آتش نشانی در بندر صیادی بریس تاکید کرد و افزود: بار‌ها بر اثر آتش سوزی شناورها، صیادان خسارات زیادی دیده اند.

انتهای پیام/ع

فعالیت  ۲ هزار نفر در  چابهار

برچسب ها: شیلات ، کشتیرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار