معاون وزیر نیرو مطرح کرد؛

صرفه جویی ۲ هزار مگاوات برق در کشور

همایون حائری در سفر به کرمان گفت:حمایت مسئولان و استانداران و در تغییر ساعت اداری سبب صرفه جویی ۲ هزار مگاوات برق معادل ۱۸ واحد گازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، همایون حائری معاون وزیر نیرو در جلسه ستاد برق استان کرمان گفت:با توجه به کاهش نزولات آسمانی ظرفیت تولید نیروگاه‌های آبی کاهش یافته است و نباید متکی به واحد‌های آبی باشیم.

وی افزود: سال آینده برای احداث نیروگاه حرارتی برنامه ریزی خواهیم کرد تا مانند امسال دچار مشکل نشویم.

حائری گفت: ما هرساله ۲ هزار مگاوات برق وارد مدار می‌کردیم، اما اگر با شرایط حاضر  بخواهیم چنین کاری انجام دهیم  ۷ هزار مگاوات برق کم می‌آوریم.

معاون وزیر نیرو در امور برق گفت: حمایت مسئولان و استانداران و در تغییر ساعت اداری سبب صرفه جویی ۲ هزار مگاوات برق معادل ۱۸ واحد گازی شده است.

وی افزود:تا سال آینده اولین واحد بخش گاز سیکل ترکیبی زرند را واحد مدار خواهیم کرد.

فدایی سرپرست استانداری کرمان گفت: با توجه به شرایط کنونی استان کرمان باید براساس مطالعات اقدامات اقتصادی انجام شود.

وی افزود: برای احداث نیروگاه‌ها باید از تکنولوژی استفاده کنیم که به آب زیادی احتیاج نداشته باشد.

سرپرست استانداری کرمان افزود: باید بررسی کنیم که تا ۱۴۰۵ به چه میزان برق نیاز خواهیم داشت و نیروگاه مناسبی تا آن زمان احداث خواهدشد یا خیر؟

فدایی در باره نیروگاه‌های خورشیدی گفت: مجوز‌های لازم صادر شده که همراه با زمانبندی به متقاضی ارائه می شود تا در صورت  اجرا نکردن  طرح در زمانبندی مشخص مجوز‌ها باطل شود.

نصرالهی مدیرعامل برق منطقه‌ای استان کرمان نیزدر این جلسه گفت: درسال آینده ۳ هزار و ۸۰ مگاوات برق نیاز داریم ودر حال حاضر ۲ هزار و ۲۳۷ مگاوات برق در استان مورد استفاده است.

وی با اشاره به اینکه تا سال آینده ۳ نیروگاه خورشیدی وارد مدار می‌شود، افزود: تا پایان سال ۳۵ مگاوات برق به نیروگاه خورشیدی اضافه می‌شود و بعد از آن سالانه ۴۰ مگاوات برق به نیروگاه خورشیدی اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/ی

احداث نیروگاه های خورشیدی برای مقابله با کمبود برق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار