رفع کمبود آب روستای مَرغْمَلِک با جدیت پیگیری می‌شود

رفع مشکل کمبود آب آشامیدنی روستای مَرغْمَلِک شهرستان شهرکرد با جدیت در حال پیگیری است.

رفع کمبود آب روستای مَرغْمَلِک با جدیت پیگیری می‌شود

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ به دنبال تجمع اعتراضی چهارشنبه گذشته ۱۰ مرداد ۹۷ جمعی از اهالی روستای مَرغْمَلِک شهرستان شهرکرد به دلیل کمبود آب آشامیدنی در این روستا، در مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری و قول مساعد مسئولان برای پیگیری و رفع این مشکل، موضوع از طریق شرکت آب و فاضلاب روستایی استان پیگیری شد.

تورج احمدپور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار ما، حفر چاه دوم و طرح انتقال آب رودخانه زاینده رود را دو راهکار برای رفع مشکل کمبود آب آشامیدنی در روستای مرغملک اعلام کرد.

وی با اشاره به روند کاهش و کمبود آب آشامیدنی مرغملک بر اثر خشکسالی‌های اخیر گفت: طی چند ماه گذشته و خصوصاً از ابتدای امسال، منابع تأمین آب شرب این روستا به شدت کاهش یافت و از ۲۰ خرداد، آبرسانی سیار برای اهالی این روستا آغاز شد که هم اکنون با استقرار دو دستگاه تانکر آب ۱۲ هزار لیتری ادامه دارد.

احمدپور افزود: در ماه گذشته و با صرف با ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار، برای حفر یک حلقه چاه جهت تأمین آب آشامیدنی مورد نیاز این روستا  اقدام شد، اما به دلیل کاهش منابع آب زیرزمینی، حفر این چاه بی نتیجه بود و آبی از آن استخراج نگردید.

وی اضافه کرد: به دنبال آن، مجدداً مجوز حفر یک حلقه چاه جدید با دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار صادر شد که هم اکنون در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر حفر چاه جدید و افزایش تانکر‌های آبرسانی برای رفع کوتاه مدت مشکل اهالی روستای مرغملک، در دستور کار قرار دارد.

احمدپور، ایجاد خط انتقال آب از رودخانه زاینده رود را اساسی‌ترین و بهترین راهکار‌ برای تأمین دراز مدت و مطمئن آب آشامیدنی مردم این روستا بیان کرد و گفت: مکاتباتی با شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری برای اخذ مجوز این طرح صورت گرفته است که در صورت موافقت و تخصیص اعتبار مورد نیاز، اجرای آن با جدیت پیگیری و در کمترین زمان ممکن بهره برداری می‌شود.

وی، برآورد اولیه اعتبار اجرای این طرح به طول ۱۳ کیلومتر را حدود ۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

احمدپور یادآور شد: خروجی چاه تأمین کننده آب شرب مردم مرغملک در سال گذشته حدود ۱۵ لیتر بر ثانیه بود که در حال حاضر به ۲ تا ۳ لیتر کاهش یافته، در حالی که حداقل نیاز آبی این روستا با ۲ هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت، حداقل ۱۰ لیتر بر ثانیه است.

وی از اهالی مرغملک خواست: تا رفع مشکل تأمین آب، از منابع سیار آبرسانی تنها برای مصرف آشامیدنی استفاده کنند تا جوابگوی نیاز مردم باشد.

به گفته احمدپور؛ روستای مرغملک فاقد هر گونه چاه کشاورزی اجاره‌ای برای تأمین نیاز آبی اهالی است.

روستای مَرغْمَلِک از توابع بخش لاران شهرستان شهرکرد است که در فاصله ۴۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
 
چهارمحال و بختیاری امسال وارد یازدهمین سال کم‎بارشی و خشکسالی متوالی شده و در ردیف پنجم استان‌های خشک کشور قرار گرفته است. هم اکنون ۹۰ درصد مساحت این استان با خشکسالی شدید، ۸ درصد با خشکسالی بسیار شدید و ۲ درصد با خشکسالی متوسط روبرو می‌باشد.

انتهای پیام/ف

حفر چاه جدید برای رفع مشکل آب روستای مرغملک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار