دور دنیا با نوآوران؛

ربات‌هایی که به کمک زلزله زدگان و هواپیما می‌آیند/ ماهی رباتی که مثل ماهی واقعی شنا می‌کند

دانشمندان ربات هایی طراحی کرده اند که به این ربات ها به هواپیما ها و زلزله زدگان کمک می کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعات مخترعان در سراسر جهان است که سبب رشد و پیشرفت جوامع و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود که در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از این محصولات بپردازیم.

امروزه کاربرد ربات‌ها افزایش بسیار زیادی پیدا کرده است اما امروزه آنها در جدیدترین شکل خود و از روی مدل‌های زنده موجود در طبیعت ساخته شده‌اند و می‌توانند کارهایی همانند همان موجودات زنده را انجام دهند.

ربات هایی که به کمک زلزله زدگان و هواپیما می آیند

ربات عنکبوتی شکلی که به کمک زلزله زدگان می‌آید

به تازگی ربات عنکبوتی شکلی طراحی شده است که در حوادث غیر مترقبه و سخت به کمک افراد میاید، این ربات به دلیل سرعت بالایی که دارد می‌تواند در حوادثی مانند زلزله به کمک امدادرسانان بیاید و در کمتر از چند دقیقه خود را به محل حادثه برساند.

بر روی این ربات دوربینی نصب می‌شود که به کمک آن دوربین می‌توان از وضعیت مجروحان باخبر شد.

 

ماهی که اطلاعات مربوط به گونه‌های جانوری را دریافت می‌کند

محققان ماهی رباتیکی را طراحی کرده‌اند که همانند ماهی می‌تواند در دریا شنا کند و اطلاعات مربوط به گونه‌های جانوری در دریا و اقیانوس‌ها را به دست بیاورد و به کمک این اطلاعات محققان می‌توانند آمار دقیق موجودات دریایی را شناسایی کنند.

ربات‌هایی که به کمک هواپیماها می‌آیند

به تازگی رباتی شبیه به پرنده شاهین طراحی شده است که کاربرد بسیار بالایی در فرودگاه‌ها دارد؛ این ربات بالای سر باند فرودگاه‌ها قرار می‌گیرد و پرنده‌های مزاحم را دور می‌کند زیرا این پرنده‌ها می‌توانند مشکلات بسیاری را برای هواپیماها به وجود آورند و دید آنها را کم کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار