گرامیداشت روز خبرنگار در رشت

مراسم استانی گرامیداشت روز خبرنگار برای تجلیل از خبرنگاران گیلانی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: همایش استانی گرامیداشت روز خبرنگار، ساعت ۹:۳۰ چهارشنبه ۱۷ مرداد ماه با حضور بیش از ۴۵۰ نفر از خبرنگاران گیلانی در مجتمع فرهنگی خاتم‌الانبیاء رشت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این همایش به همت ارشاد گیلان و با همکاری استانداری و خانه مطبوعات این استان برگزار می‌شود، افزود: در این مراسم از خبرنگاران رسانه‌های مکتوب و مجازی معرفی شده از سوی مدیران مسئول نشریات استان قدردانی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار داشت: بخشی از مراسم روز خبرنگار امسال به تجلیل از ٣ پیشکسوت مطبوعات گیلان، خانواده ٤ نفر از روزنامه‌نگاران استان که در یک سال اخیر مرحوم شدند و ٣ شهید خبرنگار گیلانی اختصاص دارد.

فاضلی خاطرنشان کرد: به روال چند سال گذشته، یاد و نام شهیدان سید محمدرضا ثابت قدم، سید محمد اسحاقی و ابوالقاسم اخوان از خبرنگاران گیلانی در مراسم روز خبرنگار با حضور خانواده‌های این شهدای گرانقدر گرامی داشته می‌شود.

وی تصریح کرد: سخنرانی استاندار گیلان، نماینده معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ٤ تن از اصحاب رسانه استان به نمایندگی از این قشر فرهیخته و اجرای موسیقی سنتی از دیگر بخش‌های مراسم روز خبرنگار امسال است.

۱۷ مرداد ماه سال ١٣٧٧، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به همراه ۸ نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید.

به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی این روز را به عنوان "روز خبرنگار" نامگذاری کرد.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.