مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی خبر داد:

۳۱ بانوی کارآفرین ملی در آذربایجان غربی وجود دارد

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت:۳۱ بانوی کارآفرین ملی در آذربایجان غربی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛شهلا تاجفرمدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در جلسه کارگروه زن و خانواده آذربایجان غربی از اختصاص یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار در سال جاری برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی امور بانوان خبر داد و افزود: این بودجه برای اجرای برنامه‌های مرتبط با بانوان در ۲۵ اداره کل آذربایجان غربی اختصاص یافته که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به تدوین سند اشتغال پایدار برای حمایت از زنان سرپرست خانوار و توانمند سازی آن‌ها اشاره کرد.

وی ادامه داد: بیش از ۲ هزار بانوی کارآفرین استانی و ۳۱ بانوی کارآفرین ملی در آذربایجان غربی وجود دارد و این بانوان نیز باید مورد حمایت قرار می‌گیرند تا زمینه توسعه اشتغال به ویژه در بین بانوان و دختران فراهم شود.

وی اضافه کرد: طرح‌های ویژه زنان در راستای ارتقای سطح توانمندی بانوان و دختران جوان موجب تقویت ارزش‌های اسلامی و آموزه‌های دینی در بین بانوان به ویژه دختران جوان می‌شود و سرعت بخشی هر چه بیشتر به اجرای این برنامه‌ها لازم و ضروری است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی بیان کرد: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان نیز با هدف توانمندسازی زنان و خانواده در بخش‌های دانش، امنیت، سلامت و آگاهی در حال تنظیم است.

تاجفر افزود: تقویت مشاغل خانگی در استان زمینه ساز تقویت نهاد خانواده و تحکیم آن است و باید توجه جدی به این امر صورت گیرد.

وی اضافه کرد: توسعه سازمان‌های مردم نهاد در امور زنان، ارتقای دانش و بینش بانوان در ادارات و توانمند سازی بانوان در جامعه از دیگر برنامه‌های امور بانوان و خانواده استانداری در سال جاری است.

انتهای پیام/م

 

فعالیت ۲ هزار بانوی کارآفرین در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.