تشدید مبارزه با آفات باغ ها در اردبیل

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: طرح مبارزه بیولوژیک با آفات و امراض محصولات باغ های میوه این استان به شدت دنبال می شود.

یحیی آذرمی ، مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان اردبیل امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: برای تعیین پیک پرواز آفات کلیدی محصولات نیز با رعایت بهداشت مزرعه و کاهش مصرف سموم کشاورزی قدم های اساسی در راستای مبارزه بیولوژیک در استان برداشته شده است.

وی اظهار داشت: سطح مبارزه بیولوژیک در محصول گوجه فرنگی در سطح بیش ازسه هزار هکتار با رهاسازی سه میلیون عدد زنبور براکون در مزارع انجام شد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در زمینه زراعت گیاه صنعتی پنبه در مناطق شمالی استان در سطح سه هزار و 600 هکتار 36 هزار گرم زنبور تریکو گراما در مزارع رها سازی شده است.

آذرمی در خصوص مبارزه بیولوژیک با محصول ذرت نیز افزود: این محصول با توجه به اهمیت بسزایی که در تالیف دام و مصرف در مرغداری ها دارد و سطح مبارزه بیولوژیک در این محصول به بیش از 2 هزار و 300 هکتار در سال گذشته رسید که این مهم نیز با رها سازی چهار میلیون و 660 هزار عدد زنبور براکون و و 18 هزار گرم زنبور تریکو امکان پذیر شد.

وی افزود: سطح پایش و پیش آگاهی در سال زراعی گذشته بیش از 374 هزار هکتار محصولات زراعی و باغی در استان را شامل می شد که تا پایان سال جاری این سطح بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/ع

مبارزه با آفات در مزارع استان اردبیل

 

برچسب ها: آفات ، باغ ، سموم کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.