سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند مرکز پرورش مدیران باشند

وزیر ورزش وجوانان گفت: قصد داریم با توانمندسازی این سازمان‌ها مدیران آینده را از بین آن‌ها انتخاب کنیم.

سازمان‌های مردم نهاد به مرکز پرورش مدیران تبدیل می‌شوند به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مسعود سلطانی فر در نشست هم اندیشی با ورزشکاران و جوانان شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه سازمان‌های مردم نهاد در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: در حالی که تعداد سازمان‌های مردم نهاد در سال ۹۲ کمتر از ۱۰۰ بود اکنون به ۲ هزار سازمان رسیده است و تلاش می‌کنیم با توانمندسازی این سازمان‌ها، مدیران آینده را از میان اعضای آن‌ها انتخاب کنیم.

وی با اشاره به دستاورد‌های کشور در حوزه‌های مختلف افزود: ما در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف به ویژه در حوزه ورزش داشته ایم و توانسته ایم در مسابقات جهانی با کسب مدال‌های رنگارنگ پرچم ایران به اهتزار درآوریم.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه تهدید‌ها و تحریم‌ها یکی از موانع حرکت و توسعه کشور در مقاطع مختلف بوده است، بیان کرد: برجام باعث لغو ۶ قطعنامه سنگین علیه ایران شد و امروز همه دنیا به جز چند کشور طرفدار ایران هستند.

سلطانی فر با اشاره به اهمیت ورزش در غنی سازی اوقات فراغت گفت: بی شک امروز در همه جوامع هیچ ابزاری مناسب‌تر و ارزان‌تر از ورزش برای سالم سازی و پرکردن اوقات فراغت نداریم.

وی با بیان اینکه کل مبلغ هزینه شده در لیگ فوتبال ۵۰۰ میلیارد تومان است، بیان کرد: با این مبلغ ناچیز که بیشتر آن را نیز هواداران و بخش خصوصی تامین می‌کنند، اوقات فراغت دست‌کم ۵۰ میلیون نفر پر می‌شود.

وی با اشاره به حمایت وزارت ورزش و جوانان از بانوان ورزشکار گفت: بانوان ما توانایی خود را در رشته‌های مختلف ورزشی نشان داده اند و حمایت از آن‌ها در دستور کار ما قرار دارد.

وزیر ورزش و جوانان افزود: ما طرح‌های نیمه تمام بسیاری داریم که از ۱۵ سال پیش تاکنون نیمه کاره رها شده بود و اولویت بندی کردیم تا دهه فجر امسال بسیاری از آن‌ها به بهره برداری برسد.

سلطانی فر بیان کرد: در بخش جوانان نیز دولت کار‌های زیادی انجام داده و در حالی که سال ۹۲ سقف تسهیلات ارائه شده به جوانان ۳ میلیون تومان بود این میزان امسال به ۱۵ میلیون تومان رسیده است.

وی با اشاره به افزایش پرداخت تسهیلات ازدواج به جوانان، گفت: در ۴ ماه امسال ۳۱۴ هزار فقره وام ازدواج به جوانان پرداخت شده و ۲۷۳ هزار نفر هم در نوبت هستند و در مجموع تاکنون ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به جوانان پرداخت شده است.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: بوشهر در توسعه اماکن ورزشی پیشرفت خوبی داشته است و در بیشتر مناطق این استان زمین مینی فوتبال داریم و دیگر اماکن ورزشی نیز در حال توسعه است.

وی با اشاره به آب و هوای مناسب بوشهر در فصل زمستان تاکید کرد: پیگیر برگزاری مسابقات و رویداد‌های مهم ورزشی در نیمه دوم سال در این استان هستیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.