صادرات ۷۵ هزار تن محصولات کشاورزی از آذربایجان غربی

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: افزون بر ۷۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی طی چهار ماه نخست امسال با هدف صادرات به خارج از کشور گواهی بهداشتی نباتی و تایید محموله دریافت کرد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ گفت: به میزان ۹۵ هزار تن نیز واردات محصولات کشاورزی پس از نظارت و بررسی‌های لازم در جهت تایید سلامت کالا اجازه ورود به کشور صادر شده است.

وی با بیان اینکه ترانزیت هشت هزار و ۸۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی نیز در استان به ثبت رسیده است، تصریح کرد: در این زمینه نیز بعد از بررسی گواهی‌های صادره از کشور‌های مبدا و بررسی سلامت محموله اجازه ترانزیت داده شده است.

وحدت اضافه کرد: از این میزان محصول بررسی شده ۴۷۴ تن به علت عدم تایید کالا به کشور‌های مبدا عودت گردیده است.

وی ادامه داد: بازدید ازهمه محموله‌های کشاورزی وارداتی و صادراتی و ترانزیتی به منظور بررسی وجود عوامل خسارت زای قرنطینه‌ای و جلو گیری از ورود و اشاعه آفات و بیماری‌ها انجام می‌شود.

وحدت افزود: قرنطینه نباتی بازرگان، پلدشت، گمرک خوی، رازی، تمرچین و کیله گمرک سرو و ارومیه از قرنطینه‌های فعال در آذربایجان غربی هستند.

آذربایجان غربی دارای یک هزار کیلومتر مرز مشترک با کشور‌های ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان است که موجب شده چندین گمرک در استان فعال باشد. سالانه انواع محصولات و از جمله محصولات کشاورزی از این گمرکات صادر، وارد و ترانزیت می‌شود.

 

انتهای پیام/ی

 

ترانزیت محصولات کشاورزی در ماکو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.