برگزاری مراسم عمامه گذاری طلبه های حوزه علمیه امام محمد باقر (ع) شاهین دژ

با حضور نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی، مراسم عمامه گذاری طلبه‌های حوزه علمیه امام محمد باقر (ع) شاهین دژ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛مراسم جشن عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه امام محمد باقر ع. شهرستان شاهین دژ با حضورحجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده، ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه برگزارشد.
 
دراین مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه به جایگاه والای حوزه‌های علمیه نقش طلاب اشاره کرد و افزود: هدایت مردم با علم و معنویت امکان‌پذیر است و نقش روحانیت در هدایت انسان‌ها، نقشی بی نظیر است و باید طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه برای ایفای بهتر نقش خود، بر ارتقای علمی خود بیش از پیش اهمیت بدهند.
 
وی اظهار کرد: روحانیت و حوزه‌های علمیه باید با تلاش علمی مضاعف و مجهز شدن به معارف عمیق دینی و آشنایی با اندیشه‌های نو در جهت خدمت به نظام اسلامی و تقویت آن حرکت کنند.
 
وی اضافه کرد: هدف طلاب از تحصیل در حوزه‌های علمیه و فراگیری دروس دینی باید در فهم این علوم و انتقال درست مفاهیم و آموزه‌های اسلامی به مردم باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین قریشی تاکید کرد: طلاب و روحانیون، سرباز امام زمان (عج) هستند و باید از همان ابتدا با این هدف به تحصیل بپردازند.
 
نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه افزود: طلاب علوم دینی علاوه بر علم اندوزی باید تهذیب و تزکیه را در دستور کار خود قرار دهند تا زمینه موفقیت روزافزون آن‌ها فراهم شود.
 
حجت الاسلام فصیح نیا امام جمعه شاهین دژ با اشاره به اینکه منشاء تمام برکات مادی و معنوی امروز از ولایت فقیه است؛ گفت: التزام به ولایت امام عصر (عج) در گرو تبعیت از ولایت فقیه است. امام جمعه شاهین دژطلاب را سربازان حقیقی امام عصر (عج) دانست و افزود: طلاب باید با خلوص نیت و الگو گرفتن از ائمه اطهار (ع) در کسب علوم دینی کوشش کنند تا به نیاز‌های فکری، عقیدتی و دینی جامعه اسلامی پاسخ دهند و باید به قداست شغل خود اعتقاد داشته باشند و نباید در برابر ظلم ملاحظه کاری کنند.
 
حجت الاسلام بنابی مدیر حوزه علمیه حضرت، ولی عصر (عج) شهرستان بناب نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه ارزشمند طلبگی آن را سربازی حضرت امام زمان (عج) عنوان کرد و گفت: حضور در خیمه گاه آن حضرت توفیق و توجه حضرت امام زمان (عج) را می‌طلبد.
 
حجت الاسلام باقری بنابی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه رسالت خطیری در تربیت سربازان حقیقی امام زمان (عج) برعهده دارند؛ افزود: طلاب و سربازان امام عصر (عج) تا جایی که می‌توانند حوزه‌های علمیه را در این مسیر خطیر و دشوار یاری کنند و از توان خود فروگذار نباشند.
 
وی با بیان اینکه طی طریق طلبگی و سربازی حضرت حجت (عج) دارای سختی‌ها و مشکلاتی است.
 
انتهای پیام/م
 

سفر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به شهرستان شاهین دژ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.