دبیر فدراسیون گلف: اولویت گلف زیرساخت و استعدادیابی است

جمشیدی گفت: استعدادیابی و تامین زیرساخت از برنامه‌های اولیه درگلف است.

جمشیدی: اولویت گلف زیرساخت و استعدادیابی استمهرداد جمشیدی ، دبیر فدراسیون گلف درگفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  بیان کرد: اولویت اول ما در ورزش گلف توسعه زیرساخت های موجود در کشور است، هدف‌های دیگرهمچون همگانی کردن این رشته با کمک رشته‌های زیرمجموعه ، همچنین استعداد یابی جزو برنامه‌های اولیه این فدراسیون است. تلاش خود را می‌کنیم تا با برگزاری اردوهای استعدادیابی و شناسایی افراد توانمند، تیم ملی خوبی را برای مسابقات آماده کنیم.

او ادامه داد: برای رسیدن به اهداف نیازمند حمایت‌های زیادی هستیم که درحال حاضر وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در این راستا بسیار یاری رسانده اند.اما از نهادهای غیردولتی ،شهرداری‌ها و دیگر سازمانها هم انتظار کمک و ارتباط بیشتری داریم تا این رشته را توسعه دهیم.

رتبه ایران در گلف صعود کرده است

جمشیدی بیان کرد: وضعیت گلف ایران رو به توسعه و پیشرفت است ،در سال‌های گذشته ایران در رتبه 70 جهان به صورت مشترک با کشور عربستان سعودی قرار داشت،که درچند سال اخیر 20 پله صعود کرده‌ایم و رتبه 50 جهان را به خودمان اختصاص داده‌ایم.

پراکندگی رشته‌های زیرمجموعه گلف باعث توسعه می‌شود

جمشیدی گفت: وزارت ورزش و جوانان رویکرد خوبی داشته ورزش گلف را حمایت کرده‌ است که در همین راستا در مسابقات زیادی از جمله رقابت‌های بین المللی گلف در اردیبهشت ماه سال 96 به میزبانی کشورمان از تیم ملی بازدید داشتند که موجب بالا رفتن انگیزه و روحیه گلف بازان شد.

او ادامه داد : گلف ورزشی با قدمت 94 ساله در ایران است که نیازمند توجه و حمایت زیادیست،این رشته دارای 4 انجمن مینی گلف ،وودبال ،بهکاپ و کروکت است که توانسته علاقمندان زیادی را به این رشته وارد کند و بعدها گلف بازان تیم ملی را تشکیل دهند.

تعداد بانوان گلف باز بیشتر از آقایان است

جمشیدی اظهار کرد: خوشبختانه تعداد بانوان گلف باز از آقایان بیشتر است و نسبت 60 به 40 دارد،فشار کم در این ورزش از دلایل استقبال زیاد بانوان از این رشته است این درحالی ست که در سایر ورزش‌ها مشارکت اقایان بیشتر است. و ما بسیار مفتخریم که بانوان به این رشته تمایل دارند.

جمشیدی درمورد اعزام به مسابقات گفت: بازیکنان تیم های کشورمان هردوسال یکبار به مسابقات آسیایی و مسابقات جهانی اعزام می‌شوند که در مسابقات جهانی 72 و در رقابت‌های آسیایی 36 کشور حضور داشتند البته حضور و شرکت در این مسابقات بعد از ابلاغ فدراسیون جهانی به کشورها رخ می دهد.

فضایی به اندازه زمین فوتبال برای این ورزش می‌خواهیم

جمشیدی در پایان بیان کرد: هدف اول تامین زیرساخت است، حداقل زمین مورد نیاز برای این ورزش مفرح 45 الی 50 هکتار است که ساخت و تامین چنین فضایی نیازمند بودجه زیادی است که متاسفانه ازاین حیث مشکل داریم و فضایی به اندازه زمین فوتبال لازم است که درحال حاضر فقط هیات گلف استان اردبیل توانسته زمین 50 هکتاری را از منابع طبیعی برای تمرینات در اختیار بگیرد.


بیشتر بخوانید: 

تیم حفاری در لیگ برتر گلف کشور قهرمان شد

منطقه‌ای عجیب که شیطان در آن گلف بازی می‌کند+تصاویر

تلاش برای توسعه متوازن گلف در خوزستان


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار