وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

آذربایجان غربی پنجمین استان کشور در توسعه و فضای کسب و کار است/لزوم افزایش سرانه در آمد در آذربایجان غربی/ اختصاص تسهیلات برای استارت آپ ها

پنجمین استان کشور در توسعه و فضای کسب و کار/لزوم افزایش سرانه در آمد در آذربایجان غربی/ اختصاص تسهیلات برای استارت آپ ها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : آذربایجان غربی به لحاظ توسعه و فضای کسب و کار، پنجمین استان کشور است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی گفت : زیرساخت توسعه، توسعه ارتباطی است.

آذری جهرمی ادامه داد : ۴۲ شهر در استان آذربایجان غربی به خدمات نسل ۳ و ۴ وصل هستند و در حال حاضر پهنای باند به ۳۰۶ بر ثانیه رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت :۷۰ درصد شبکه ارتباطی عراق از مرز پیرانشهر و این استان انجام می گیرد که این مهم نشان‌دهنده مزیت ارتباطی این استان است.

آذری جهرمی اضافه کرد : علیرغم توسعه ارتباطی در شهرها ، در سطح روستاهای این استان با مشکل مخابراتی و ارتباطی روبرو هستیم و در همه برنامه ها دنبال مرتفع کردن مشکلات پیش رو  هستیم.

وی بیان کرد : شاخص فناوری اطلاعات  استان آذربایجان غربی در رتبه ۲۸ ام است که علت اصلی آن بیسوادی و کم سوادی است که باید تلاش شود شاخص سواد استان بالا برود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : آذربایجان غربی به لحاظ توسعه و فضای کسب و کار، پنجمین استان کشور است.

او تصریح کرد : سال گذشته ۲۲۰ میلیارد تومان در حوزه ارتباطات و مخابرات هزینه شد.

وی گفت : موضوع جاده ای و طولانی بودن استان، مرز ترانزیتی، مسیر های کوهستانی باعث ایجاد مشکلاتی در حوزه ارتباطی و مخابراتی شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر خوشی هم به مردم استان داد و ادامه داد : ۲۰۰ کیلومتر از مسیرهای ارتباطی استان که فاقد پوشش ارتباطی هستند از همین فردا اجرای این پروژه و حل مشکلات پیش رو مرتفع شود.

آذری جهرمی بر استفاده از ظرفیت گردشگری استان آذربایجان غربی و تقویت بهره مندی از حوزه ارتباطی تاکید کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به تقویت مودت و وحدت منطقه گفت : ظرفیت دینداری مردم این استان زبانزد خاص و عام است.

آذری جهرمی در خاتمه گفت : من یکی از شهرستان ها بودم که شنیدم آقای شهریاری در مدت کم حضورشان دهها بار به آنجا سفر کرده اند و استاندار دیپلماتی که ۱۱ بار به یک شهرستان سفر می کند نشان می دهد استاندار آذربایجان غربی ، یک استاندار جهادی است که من به نوبه خودم تشکر کنم.

لزوم افزایش سرانه در آمد در آذربایجان غربی

ناصر حضرتی رئيس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی در جلسه شورای اداری که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد،با اشاره به پایین بودن شاخص های توسعه در آذربایجان غربی گفت: غفلت های  توسعه نیافتن و برخورداری ها در استان باید جبران شده و نوع تبعیض مثبت برقرار شود.

حضرتی پر افزود: برای ارتقای زیرساخت های اقتصادی و توسعه پایدار درآمد سرانه استان باید افزایش یابد.

وی ادامه داد:۴ هزار میلیارد تومان در خصوص ساماندهی آب‌های مرزی در دولت تدبیر هزینه شده است.

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت:متاسفانه مرزهای آذربایجان غربی تحت پوشش ارتباطات داخلی نیستند و رومینگ می خورد.

وی با اشاره به مشکل اینترنت در روستا ها نیز گفت: روستاهای ما فاقد اینترنت هستند.

نقش حوزه آی‌تی در کوتاه کردن دست دلالان

سیدهادی بهادری؛ نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه شورای اداری استان آذربایجان‌غربی که با حضور وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات و آیین افتتاح پروژه‌های حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات استان برگزار شد گفت:اگر نماینده های شورای شهر مصوبات شان را بصورت انلاین در اختیار مردم قرار بدهند، شاهد مسائلی مانند رای شهر بابل نمی‌بودیم.

وی ادامه داد: فاصله استان ما با استان‌های همجوار در حوزه آی‌تی بسیار زیاد است.

بهادری گفت: با وجود ظرفیت انسانی خوب، سرمایه‌گذاری مناسبی در حوزه آی‌تی در استان صورت نگرفته است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت توسعه فناوری اطلاعات افزود:حوزه آی‌تی می‌تواند دست دلالان را از حوزه کشاورزی کوتاه کند.

استفاده از ظرفیت منطقه آزاد ماکو و اختصاص تسهیلات برای استارت آپ ها

استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال برگزاری است؛ تاکید کرد : خوشبختانه اقدامات خوبی در حال حاضر در حوزه عمرانی در حال اجراست که به عنوان مثال تا دهه فجر ۷۰۰ تخت بيمارستانی افتتاح می شود.

محمد مهدی شهریاری افزود : به رغم همه کمبودها و مشکلات تاریخی گذشته دولت تلاش های زیادی برای رفع فاصله ها انجام داده است.

وی گفت : استان علیرغم اینکه بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک و حواشی پیش رو امروز ؛ آذربایجان غربی جزو ۵ استان امن کشور است که باعث رشد و سرمایه گذاری خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مشکلات حال حاضر کشور و فشار استکبار و دشمن خاطرنشان ساخت : راه توسعه کشور در این شرایط اتحاد و همدلی مردم است که تمام توطئه های دشمن را نقش بر آب کرده است.

وی ادامه داد : مردم علیرغم اینکه در فشار اقتصادی هستند و حاکمیت موظف است آنها را مرتفع کند ولی تاکنون از آرمان‌های انقلاب و نظام دفاع کرده اند.

استاندار آذربایجان غربی با افزایش نقش وزارت ارتباطات در بخش کشاورزی و آب تاکید کرد.

شهریاری بیان کرد : در استان اقدامات خوبی در راستای مبارزه با فساد آغاز و این مساله باعث افزایش اعتماد عمومی شده است.

استاندار آذربایجان غربی خواستار معرفی آذربایجان غربی به عنوان استان پایلوت در دولت الکترونیک شد.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت منطقه آزاد ماکو و اختصاص تسهیلات برای استارت آپ ها درخواست کرد؛ یکی از گمرکات استان به عنوان گمرک هوشمند تجهیز شود.

شهریاری همچنین خواستار تقویت پوشش شبکه های ارتباطی و مخابراتی بخصوص در سطح روستاهای آذربایجان غربی شد.

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.