نظرسنجی: دو سوم رای‌دهندگان آمریکایی در انتخابات آتی به نمایندگان فعلی کنگره رای نمی‌دهند

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد اکثریت رای‌دهندگان آمریکایی در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در ماه نوامبر به نمایندگان فعلی رای نمی‌دهند.

دو سوم رای دهندگان آمریکایی در انتخابات نوامبر به نمایندگان فعلی کنگره رای نخواهند دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، براساس نتایج نظرسنجی راسموسن ریپورتس در روز جمعه تقریبا از هر سه نفر رای دهنده آمریکایی در انتخابات آتی میان دوره‌ای کنگره، دو نفر به دنبال رای دادن به کسانی غیر از نمایندگان فعلی کنگره هستند.

بر اساس گزارش رسانه‌ای از نتایج این نظرسنجی، نظرسنجی آنلاین و تلفنی راسموسن ریپورتس نشان داد 65 درصد از رای دهندگان احتمالی آمریکا در انتخابات ماه نوامبر اعلام کردند به احتمال زیاد در این انتخابات به کسانی غیر از نمایندگان فعلی کنگره رای خواهند داد. 33 درصد از رای دهندگان نیز اعلام کردند احتمالا به نمایندگان فعلی کنگره دوباره رای خواهند داد.

این در حالی است که بر اساس نظرسنجی که درباره انتخابات میان دوره‌ای سال 2016 انجام شد، در آن زمان تنها 28 درصد مخالف رای دادن به نمایندگان وقت کنگره آمریکا بودند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، نتایج نظرسنجی‌های اخیر نشان ‌داد که دموکرات‌ها در انتخابات میان دوره‌ای کنگره شانس خوبی برای در دست گرفتن اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا دارند. در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا کل نمایندگان مجلس نمایندگان و یک سوم مجلس سنا باید مجددا در انتخابات تعیین شود.

در حال حاضر جمهوری‌خواهان 236 کرسی مجلس نمایندگان را در اختیار دارند در حالی که رقبای دموکرات آنها تنها 193 کرسی مجلس را به خود اختصاص داده‌اند.

اهمیت بالای انتخابات آتی کنگره سبب شده که علاوه بر رئیس‌جمهور کنونی، باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، نیز پس از یکسال و نیم دوری از سیاست، از 8 سپتامبر در حمایت از نامزدهای دموکرات رسما وارد عرصه مبارزات انتخاباتی کنگره شد.

تحلیلگران سیاسی آمریکا رقابت انتخاباتی دشواری را در ماه نوامبر برای هر دو حزبِ دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا پیش‌بینی می‌کنند. به همین دلیل است که اوباما تصمیم گرفته پس از ماه‌ها حاشیه‌نشینی، با برگزاری تورهای تبلیغاتی در سراسر آمریکا، به حمایت از نامزدهای دموکرات هر ایالت بپردازد.

در ماه نوامبر انتخابات میان‌دوره‌ای برای انتخاب همه ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان، ۳۴ عضو از مجموع ۱۰۰ عضو مجلس سنا به همراه انتخاب تعدادی از فرماندارها و شهرداران آمریکا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار