هدایت اهدا خون هیجانی به اهدا خون برنامه ریزی شده

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: با توجه به ایام سوگواری سرور شهیدان امام حسین (ع) در ماه محرم وصفر در نظر داريم اهدای خون هیجانی را به سمت اهدای خون برنامه ریزی شده هدایت كنيم.

هدایت اهدا خون هیجانی به اهدا خون برنامه ریزی شدهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  میرزایی مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: به دليل ازدحام مراجعه مردم عزادار به مراكز اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا از مردم شريف استان كرمان در خواست مي شود به طرح بزرگ نذر خون پیوسته و نذر خود را در بازه زمانی تاسوعا تا اربعین ادا کنند.

وی تصریح کرد: طرح نذر خون با شعار «نذر خون، تصميم آگاهانه، اهداي خون مسئولانه» و با رويكرد استفاده صحيح از ظرفيت فرهنگي مردم به منظور پيوستن به صف داوطلبان اهداي خون در ماه محرم و صفر اجرا می‌شود.

میرزایی اظهار کرد: در این طرح از اهداكنندگان مستمر درخواست مي‌شود، فرصت اهداي خون در تاسوعا وعاشورای حسینی در اختیار اهداكنندگان بار اولي كه براي اين كار انسان دوستانه و خيرخواهانه شوق دارند، قرار دهند.

وی گفت: داوطلبان اهدای خون می توانند در ماه محرم وصفر با مراجعه به پایگاه های انتقال خون سراسر استان نذر خود را برای کمک به بیماران نیازمند ادا کنند.

میرزایی افزود: درروز تاسوعا اکیپ‌ سیار انتقال خون كرمان در شهر خانوك از ساعت 9صبح تا بعداز مراسم عزاداری و همچنين مركز اهداي خون شريعتي ( روبروی مسجد جامع ) از ساعت 8صبح لغايت 14 آماده خونگيري از عزاداران حسيني مي باشد.


وی تصریح کرد: درروز عاشورا اکیپ‌ سیار انتقال خون كرمان در شهر زنگی آباد از ساعت 9صبح تا بعد از مراسم عزاداری و همچنين مركز اهداي خون شريعتي از ساعت 8 صبح لغايت 14 آماده خونگيري از عزاداران حسيني مي باشد.

میرزایی اظهار کرد: همه پایگاه های شهرستانی در روز تاسوعا و عاشورا آماده خونگیری از عزاداران حسینی می باشند.

وی گفت: پایگاه انتقال خون رفسنجان از ساعت 8صبح لغایت 14, پایگاه انتقال خون سیرجان از ساعت 8:30صبح لغایت 13و پایگاه انتقال خون جیرفت در روز تاسوعا از ساعت 8صبح لغایت 13 و 17 لغایت 20 و در روز عاشورا 8 صبح لغایت 13 آماده خونگیری از عزاداران حسینی می باشد.

میرزایی یادآور شد: پایگاه انتقال خون بم فقط در روز عاشورا از ساعت 9 صبح تا 12 و ازساعت 15:30 لغایت 19 آماده ارائه خدمت به مردم عزیز می باشد.

ارائه کارت ملی برای اهداكنندگان ضروری است و سازمان انتقال خون ایران از جمله کشورهایی است که اهدای خون در آن به صورت 100 درصد داوطلبانه انجام می‌شود.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.