سلیمانی: مسابقات اسکواش با امتیاز جهانی در استان های مختلف برگزار می شود

رئیس فدراسیون اسکواش:قرار است از این پس برای بالا رفتن رنکینگ ورزشکاران مسابقاتی با امتیاز جهانی در استان ها مختلف برگزار شود.

سلیمانی: مسابقاتی با ثبت جهانی در استان های مختلف برگزار می کنیممسعود سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد برگزاری مسابقات دارای امتیاز  جهانی در استان های مختلف کشور برای بهبود رنکینگ ورزشکاران گفت: در رشته اسکواش 2 نوع مسابقه وجود دارد، یکی به نام نشنال کلوز و دیگری کلوز ستلایت. هر کشور در طول یک سال می تواند 2 بار مسابقات نشنال کلوز برگزار کند؛ یک مسابقه برای آقایان و یک مسابقه هم برای  بانوان برگزار می شود. 

سلیمی افزود: ورزشکاران شرکت کننده در این مسابقات اسکواش بازان داخلی هستند که شامل، ملی پوشان و برترین های کشور هستند و بازیکن خارجی در این مسابقات حضور ندارند. اما نکته این مسابقات این است که رنکینگشان در فدراسیون جهانی ثبت می شود و  در مسابقات جهانی و آسیایی در سید بندی ورزشکاران تاثیر گذار خواهد بود.

او در مورد دلایل تصمیم برای برگزاری این مسابقات بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و چالش های تحت تاثیر آن برای اعزام ورزشکاران به مسابقات برون مرزی برای بهبود رنکینگ، فداراسیون اسکواش تصمیم گرفته است مسابقاتی را به صورت داخلی برگزار کند اما با ثبت جهانی و احتساب رنکینگ تا ورزشکارانمان انگیزه هایشان را برای ادامه این ورزش در کشور از دست ندهند.

رئیس فدراسیون اسکواش در مورد ثبت جهانی این مسابقات گفت: برای اینکه رنکینگ جهانی این رقابت ها برای ورزشکاران محاسبه شود، این مسابقات باید در مرکز حرفه ای فدراسیون جهانی اسکواش ثبت شوند. انجام این کار بر عهده ما بود و روز گذشته ( سه شنبه 10 مهر) تمام این مسابقات با نام استان های مختلفی که میزبانی را برعهده گرفتند ثبت شد.

عکس اضافه، اسم رشته در تیتر بیاید///سلیمانی: مسابقاتی با ثبت جهانی در استان های مختلف برگزار می کنیم

سلیمانی در مورد فعالیت های فرهنگی برای این مسابقات گفت: این مسابقات در استان های مختلف کشور قرار است برگزار شود و در قسمت فرهنگی این مسابقات  نیز تصمیم گرفته شد که استاندار و یا مدیر کل هر استان نام مسابقات را با توجه به موقعیت فرهنگی استان انتخاب کنند. به طور مثال مسئولان شهر ساری نام شهدای حریم ولایت را انتخاب کردند.

او در مورد جوایز این مسابقات بیان کرد: با برگزاری این مسابقات ورزشکاران اسکواش می توانند کسب درآمد نیز داشته باشند و باعث رونق بازارشان شود. هر ورزشکاری که بتواند جزو 4 نفر برتر مسابقات قرار بگیرد می تواند از جایزه ریالی این رقابتها بهره مند شود. این اتفاق می تواند تنور مسابقات را نیز گرم نگه دارد.

سلیمانی ادامه داد: بلافاصله بعد از این تصمیم با استان های توانمند تماس گرفتیم و آن ها موظف شدند جوایز 5 میلیونی، 6 میلیونی و 12 میلیونی را به نفرات برتر اهدا کنند.

سلیمانی در مورد دیگر برنامه های فدراسیون اسکواش تا پایان سال جاری گفت: در بین این مسابقات که قرار است برگزار شود، رقابت های لیگ اسکواش نیز برگزار خواهد شد. در ادامه نیز به دنبال پیدا کردن یک حامی مالی برای برگزاری مسابقات جام نوروز هستیم. فدراسیون اسکواش تا به حال 3 بار جام نوروز برگزار کرده است و قرار است برای این جام جایزه ای به ارزش 20 میلیون تومان یا بیشتر در نظر بگیریم.این مسابقات در اواخر اسفند ماه برگزار خواهد شد.با برگزاری این مسابقات اتفاق های خوبی برای استان ها خواهد افتاد و می توانند از مزایای این رقابت ها استفاده کنند.

سلیمانی: مسابقات اسکواش با ثبت جهانی در استان های مختلف برگزار خواهد شد

او در مورد ورزشکارانی که با هزینه شخصی خود و بدون هماهنگی با فدراسیون به مسابقات برون مرزی می روند توضیح داد: اینکه این ورزشکاران با هزینه شخصی خودشان به این مسابقات می روند قابل تقدیر است اما چون با پول خودشان به مسابقات برون مرزی می روند دلیل نمی شود که قانون را دور بزنند. اگرهر اتفاقی برای این افراد بیافتد متولی این رشته در کشور باید پاسخگو باشد. اگر این ورزشکاران به فدراسیون درخواست خود را بدهند بلافاصله ما درخواستشان را به فدراسیون جهانی ابلاغ می کنیم و و همه کارهای شرکت در مسابقات را برایشان انجام می دهیم. این ورزشکاران لقمه ای که خیلی ساده می توانند در دهان بگذارند دور گردن خود می پیچانند. چون با نام ایران به مسابقات مختلف می روند باید تحت لوای پرچم ایران باشند. این درست نیست که با هزینه شخصی قانون را دور زد و به مسابقات مختلف رفت. وزارت ورزش به ما اعلام کرده است که با این ورزشکاران برخورد انضباطی شود. تا به حال کسی شامل این تخلف نشده است اما اگر این اتفاق بیافتد جریمه هایی از قبیل محرومیت از مسابقات لیگ و انتخابی تیم ملی در انتظارشان خواهد بود.

سلیمانی در مورد انتخاب ملی پوشان رده سنی گفت: شنبه ( 14 مهر ) اعضای کادر فنی تیم ملی اسکواش در فدراسیون حضور خواهند داشت تا چیدمان تیم های ملی نونهالان تا بزرگسالان را با توجه به انتخابی هایی که برگزار می شود و خروجی قهرمانی کشور و نتایج مسابقات بین المللی ایران جونیورز مشخص کنند. پیش از این فدراسیون اسکواش فقط در دره های سنی جوانان و بزرگسالان تیم ملی داشت اما از این به بعد در تمام رده های سنی تیم ملی خواهیم داشت.


بیشتر بخوانید:

سلیمانی: ۲ برنامه ویژه داریم/در المپیک قطعا حاضر می‌شویم

سلیمانی: هدفمان در مسابقات قهرمانی جوانان اسکواش، کسب مدال است

خواستگاه اسکواش از زندان‌ها بود/ می‌خواهیم فرزند گریخته شده را به خانه برگردانیم


انتهای پیام/

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار