ثبت دادخواست های شوراهای حل اختلاف استان در دفاتر خدمات قضایی

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه گفت : امکان ثبت دادخواست های شوراهای حل اختلاف استان در دفاتر خدمات قضایی فراهم شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جبار تجری رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه گفت : با تلاش های انجام شده تمامی دادخواست های شوراهای حل اختلاف کرمانشاه از طریق دفاتر خدمات قضایی به صورت الکترونیکی تنظیم، ثبت و به معاونت ارجاع شوراهای حل اختلاف ارسال می شود.

وی گفت : دفاتر خدمات قضایی با هدف مکانیزه شدن و جلوگیری از مراجعات فیزیکی غیر ضروری مردم به دستگاه قضایی، تسریع در روند رسیدگی به پرونده و صرفه‎جویی در وقت، شفاف سازی فرایندهای رسیدگی، افزایش کارآمدی نظام قضایی کشور با افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت افزایش رضایتمندی مردم از قوه قضاییه راه‌اندازی شده اند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه تصریح کرد: با راه اندازی این سیستم، گروهی از کارشناسان مجرب حقوقی در ابتدا دادخواست های ورودی و ضمائم را بررسی، کنترل و رفع نقص نموده و سپس توسط معاونت ارجاع به تمامی شعب شوراهای حل اختلاف مستقر در مجتمع های سطح شهر کرمانشاه ارجاع می شود.

وی تصریح کرد: تا پیش از این افراد برای ثبت دادخواست در شورا‌ها الزاما می‌بایست به اداره شورا محل مورد نظر مراجعه می‌کردند که با فراهم شدن امکان جدید از رفت وآمد‌های غیر ضروری جلوگیری بعمل آمده و مردم با مراجعه به نزدیک ترین دفتر خدمات قضایی در محل سکونتشان می توانند ثبت دادخواست کنند و تمام مراحل رسیدگی از طریق پیامک و درج در سامانه ابلاغ الکترونیک به اصحاب پرونده اطلاع رسانی می‌شود.

تجری خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته، در آینده ای نزدیک نیز با بررسی های در دست اقدام، امکان ثبت دادخواست تجدید نظرخواهی و واخواهی نیز از طریق این دفاتر انجام می پذیرد .

 

 

انتهای پیام/د

امکان ثبت دادخواست تجدید نظرخواهی و واخواهی از طریق دفاترشورای حل اختلاف

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.