۱۴ عمل جراحی پیوند شریان رادیال در بوشهر

فوق تخصص جراحی قلب مرکز آموزشی درمانی قلب بوشهر گفت: ۱۴ عمل پیوند شریان رادیال (سرخرگ دست) در بیماران جراحی قلب باز در اتاق عمل این مرکز با موفقیت انجام شد.

۱۴ عمل جراحی پیوند شریان رادیال در بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر میکاییل رضایی افزود: این تعداد عمل جراحی از ابتدای امسال تاکنون صورت گرفته که در آن عمل پیوند از طریق سرخرگ دست در بیمارانی که امید زندگی طولانی‌تری برایشان پیش‌بینی می‌شود، صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: پیش‌ازاین، عمل پیوند رگ برای جراحی قلب از طریق سیاهرگ صافن که در پا‌ها قرار دارد برای بیماران انجام می‌گرفت.

دکتر رضایی بیان کرد: با توجه به سن بیمار، طول عمر متصور برای او و دیگر عوامل خطر، چندین روش برای درمان بیماران قلبی که به دلیل گرفتگی عروق کرونر نیاز به عمل جراحی باز قلب دارند وجود دارد.

وی درباره این روش‌هاگفت: شریان‌های لیما و ریما که به ترتیب در داخل قفسه سینه چپ و راست قرار دارند از گزینه‌های انتخابی همیشگی هستند، عروق وریدی اندام‌های تحتانی و به ندرت فوقانی که طول بسیار مناسبی دارند و می‌توان با استفاده از آن‌ها چندین رگ را پیوند کرد، عروق شریانی رادیال که در ساعد‌ها قرار دارند و بعد از شریان‌های لیما و ریما کیفیت بهتری نسبت به عروق وریدی اندام‌ها دارند و عروق شریانی موجود در محوطه شکم که معمولاً در اعمال جراحی مجدد قلب که رگ دیگری در دسترس نیست، استفاده می‌شود.

فوق تخصص جراحی قلب مرکز آموزشی درمانی قلب بوشهر تصریح کرد: قدم بعدی این مرکز استفاده از روش‌های اندوسکوپیک برای اعمال جراحی قلب خواهد بود که در چند ماه آینده از این روش‌ها برای کاستن عوارض برداشت باز عروق وریدی استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.