ممنوعیت خروج کالاهای اساسی از مرز بیله‌سوار

فرماندار بیله‌سوار گفت: به منظور کنترل بازار، خروج کالاهای اساسی توسط اتباع خارجی از مرز این شهرستان ممنوع است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،حسن قبادی، فرماندار بیله‌سوار صبح امروز در بازدید سرزده از پایانه مسافری گمرک بیله‌سوار  اظهار کرد: به منظور کنترل بازار و تأمین اقلام مورد نیاز مردم، خروج کالاهای اساسی توسط اتباع خارجی از مرز این شهرستان ممنوع است.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت ارز خارجی، این امکان برای اتباع کشور جمهوری آذربایجان فراهم شده تا بیشتر مایحتاج خود را از بیله‌سوار تأمین کنند که در همین خصوص با هدف کنترل شرایط بازار، ارزیابان گمرک و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی باید برای جلوگیری از خروج کالاهای اساسی مشارکت کنند.

فرماندار  بیله‌سوار گفت: هرچند در این شرایط فرصتی برای فروش برخی تولیدات داخلی در حوزه‌های کشاورزی و صنایع دستی فراهم شده است، اما باید با نظارت و دقت لازم با سوء استفاده‌های احتمالی مقابله شود.

قبادی تصریح کرد: بر اساس تصمیم هیأت دولت بعد از افزایش قیمت ارز، صادرات 25 کالای اساسی همچون برنج، تخم مرغ، گوشت قرمز، گوشت مرغ،... از شهرهای مرزی ممنوع شد و در جلسه تنظیم بازار این موارد به اطلاع ادارات ذیربط ارائه شده است.

وی افزود: فرهنگ‌سازی برای توجه به منافع ملی ضروری است و در این شرایط  شهروندان و کسبه باید با احساس مسئولیت و رعایت قوانین، راه‌های سوء استفاده سودجویان را مسدود کنند.

انتهای پیام/ع

ممنوعیت 25 کالای اساسی از شهرهای مرزی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.