ردیابی مگس میوه مدیترانه ای در نور

تاکنون ردیابی مگس میوه مدیترانه‌ ای در ۷۵۰ هکتار از باغ‌های شهرستان نور انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رحمت الله علی بابایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نور با بیان اینکه تاکنون ردیابی مگس میوه مدیترانه ای در ۷۵۰ هکتار از باغ های این شهرستان انجام شد، گفت: این حشره حدود ۲۰۰ گونه میزبان دارد که بیشترین خسارت را به هلو، زردآلو، گلابی، سیب، گیلاس، انار، انجیر، خرمالو و مرکبات وارد می‌ کند.

وی افزود: مگس ماده در پوست میوه تخم ریزی می‌ کند و لارو از گوشت میوه تغذیه می کند که بر اثر این تغذیه لهیدگی و تغییر رنگ در میوه مشاهده می شود.

بابایی گفت: به منظور ردیابی، شناسایی و مبارزه با این آفت در باغات این شهرستان، ایستگاه های ردیابی با استفاده از تله سراتراپ و فرمونی، قرص سراتینکس و چسب زرد ایجاد شده است.

وی طعمه پاشی تنه و سرشاخه درختان آلوده، نصب تله های جلب کننده فرمون یا قرص سراتینکس در سمت آفتابگیر درختان، چسب زرد، معدوم کردن میوه های آفت زده و مدفون کردن میوه های آلوده در عمق ۵۰ سانتی متری خاک را از راهکارهای کنترل این آفت برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نور گفت: برای آشنایی باغداران با این حشره و نحوه خسارت و کنترل آن، دوره های آموزشی در مراکز پنج گانه جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار و اطلاعیه های پیش آگاهی در روستاها توزیع شد.

انتهای پیام/ م

ردیابی مگس میوه در ۷۵۰ هکتار از باغ های شهرستان نور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.