رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شیراز خبر داد؛

کاهش ۹۰ درصدی آتش‌سوزی مراتع در شیراز

آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع شیراز ۹۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  محمود طهماسبی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شیراز از کاهش ۹۰ درصدی آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع نسبت به مدت مشابه پارسال در شیراز خبر داد.

وی افزود: این کاهش چشمگیر آتش‌سوزی‌ها حاصل برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقاء سطح دانش و آگاهی مردم و حضور شبانه‌روزی و گشت‌زنی مداوم مامورین یگان حفاظت منابع طبیعی برای جلوگیری از بروز آتش‌سوزی است.

طهماسبی با بیان اینکه در حوزه ممیزی اراضی و تثبیت مالکیت دولت و دریافت اسناد تک برگ در سال گذشته حدود ۱۵ هکتار از اراضی منابع طبیعی شیراز تحت پوشش طرح کاداستر قرار گرفت، افزود: در این بخش به تعداد دو هزار و ۵۰۰ فقره استعلام پاسخ داده شد، ۱۰۰ رای کمیسیون ماده واحده نیز صادر و اطلاعات ۲۵۵ پلاک حوزه شهرستان شیراز وارد سامانه بانک اطلاعات زمین شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شیراز تصریح کرد: در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی در مراتع گیاهان علوفه‌ای و دارویی مثل جاشیر، مریم گلی، بادرنجبویه، اکلیبل کوهی، بادام کوهی و اسطخودوس در طرم مرتعداری جدول نو واقع در ۴۵ کیلومتری شهرستان شیراز کشت شد که به عنوان یکی از شاخص‌ترین طرح‌های موفق شهرستان معرفی شد.
انتهای پیام/ر

کاهش آتش‌سوزی در جنگل ها

برچسب ها: منابع طبیعی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار