افزایش ۲۰ درصدی تولید اتان در پالایشگاه سوم پارس جنوبی

تولید اتان در پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی، با بهینه سازی تجهیزات و فرایند‌ها ۲۰ درصد افزایش یافت.

افزایش ۲۰ درصدی تولید اتان در پالایشگاه سوم پارس جنوبیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، این پالایشگاه بهره برداری از فاز‌های ۴ و ۵ پارس جنوبی را بر عهده دارد. فاز‌هایی که روزانه ۲۶۰۰ تن اتان تولید می‌کنند و حالا مدیر پالایشگاه گفته است، تولید این محصول ۲۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش تولید اتان نتیجه تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم پارس جنوبی بوده است.

محمد شفیع مؤذنی می‌گوید: در دوره تعمیرات اساسی، غربال‌های مولکولی پالایشگاه تعویض و برای نخستین بار از غربال‌های ساخت داخل در این پالایشگاه استفاده شد که تعویض این غربال‌ها در تولید اتان و کیفیت گاز خروجی تأثیر به‌سزایی داشته است.

به گفته وی، در دوره تعمیرات اساسی بهینه‌سازی توربواکسپندر‌ها نیز انجام گرفت که با انجام کار‌های اصلاحی بر روی این تجهیزات و امکان سردسازی بیشتر، تولید اتان پالایشگاه سوم ۲۰ درصد افزایش یافته است.

مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی اشاره می‌کند، اتان خوراک اصلی پتروشیمی‌های عسلویه است و به همین دلیل ارزش بسیار بالایی دارد.

موذنی همچنین با اشاره به آمادگی این پالایشگاه برای تامین گاز هموطنان در زمستان، بیان می‌کند یکی از کار‌هایی که در دوره تعمیرات اساسی انجام گرفته، اتصال خط خوراک این پالایشگاه به پالایشگاه چهارم پارس جنوبی برای دریافت روزانه ۵ میلیون متر مکعب گاز بوده تا خوراک پالایشگاه بیشتر در دسترس باشد.

فاز‌های ۴ و ۵ میدان گازی پارس جنوبی سال ۸۴ به بهره‌برداری رسیده و روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز تصفیه شده، ۷۷ هزار بشکه میعانات گازی، ۴۰۰ تن گوگرد، ۲۶۰۰ تن اتان، دو هزار تن پروپان و ۱۲۰۰ تن بوتان تولید می‌کند.

انتهای پیام/ک

تولید اتان در پالایشگاه سوم پارس جنوبی  ۲۰ درصد افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.