رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد خبر داد؛

۴۶ کشته در تصادفات درون شهری استان/ تلفن همراه عامل اصلی تصادفات

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد گفت: در ۸ ماهه نخست امسال ۴۶ نفر بر اثر تصادفات درون شهری فوت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سرهنگ محمد پور شمس رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد در همایش شهر جهانی ، رفتار ترافیک جهانی گفت:  تصادفات دورن شهری در ۸ ماهه نخست امسال ۴۶ نفر فوتی برجای گذاشت که از این تعداد  ۳۱ موتور سوار ۱۳ عابر پیاده و دو کودک بودند.

سرهنگ پور شمس افزود: راننده‌ای که در حال رانندگی با سرعت بالا با تلفن همراه صحبت می کند  باعث خطرات جبران ناپذیری می‌شود.

وی تعرض به حریم عابر پیاده، تسخیر پیاده‌رو‌ها از سوی مغازه‌داران، سد معبر را  از عوامل افزایش تصادف عابر پیاده دانست.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد با اشاره به اینکه اغلب موتورسواران حداقل ایمنی را رعایت نمی‌کنند، افزود: کلاه ایمنی لازمه اصلی موتورسواران است، اما متاسفانه درصد بسیار کمی از موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند و این امر سبب می‌شود تا در هنگام بروز تصادف، اغلب راکبان با وارد آمدن ضربه به سر، جان خود را از دست می‌دهند.

خانواده مهم‌ترین نهاد فرهنگ سازی مقررات راهنمایی و رانندگی در جامعه

رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی استان با اشاره به به اینکه خانواده مهم‌ترین نهاد فرهنگ سازی مقررات راهنمایی و رانندگی در جامعه است گفت: از والدین انتظار داریم موتورسیکلت در اختیار فرزندان با سن پایین و بدون گواهینامه قرار ندهند.

سرهنگ پور شمس افزود: تکلیف پلیس نسبت به جامعه و جامعه به پلیس یک تکلیف دو سویه است تا این رفتار و نگرش‌ها را عوض نکنیم موفق به کاهش خسارات و ترافیک‌های شهری نخواهیم شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار