آسمان استان کردستان فردا برفی می‌شود

مدیر‌کل هواشناسی استان کردستان گفت: از روز جمعه دمای هوا شبانه و اول صبح کاهش و پتانسیل بارش برف در همه مناطق استان افزایش خواهد یافت.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رحیم صدیقی مدیر‌کل هواشناسی استان کردستان گفت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش یابی هواشناسی، طی امروز پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده همچنان شاهد فعالیت سامانه بارشی در سطح استان به شکل ابری شدن آسمان، در برخی نقاط مه غلیظ، وزش باد و به تناوب بارش برف و باران) با احتمال رعدوبرق و تگرگ در نیمه غربی استان (خواهیم بود.

وی افزود:شدت بارش‌ها امروز و برای مناطق (مریوان، بانه، سروآباد، اورامان، کامیاران و سنندج... (پیش بینی می‌شود؛ فردا صبح از میزان بارش‌ها کاسته شده، ولی بتدریج از بعدازظهر، بر شدت آن برای نیمه غربی استان افزوده خواهد شد.

صدیقی بیان کرد:بعلت سرد شدن هوا انتظار می‌رود بیشتر بارش‌ها در سطح استان از اواخر وقت فردا به شکل برف باشد.

 مدیر‌کل هواشناسی استان کردستان گفت:با توجه به نوع و میزان بارش ها، آبگرفتگی معابر شهری و روستایی در نقاط مستعد) برای امروز (و بعلت بارش برف، کولاک و مه در گردنه‌ها، ارتفاعات و بویژه نواحی شمالی استان) بیجار، زرینه، دیواندره، هزارکانیان، بانه و سقز... اختلال در تردد‌های بین شهری و روستایی مورد انتظار خواهد بود.

وی گفت:از لحاظ دمایی نیز، طی سه روزآینده تغییرات قابل توجهی نخواهیم داشت؛ اما به دنبال عبور این سامانه بارشی، از صبح دوشنبه هفته آینده تا اواخر هفته شرایط یخبندان صبحگاهی و شبانه بر سطح استان حاکم خواهد شد.

در حال حاضر دمای هوای استان ۱۲ درجه سانتیگراد است.

انتهای پیام/م

شرایط یخبندان صبحگاهی و شبانه بر سطح استان کردستان حاکم می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.