رئیس پلیس راهور کردستان خبر داد:

کاهش ۲۱ درصدی تصادفات فوتی در کردستان

رئیس پلیس راهور کردستان از کاهش ۲۱ درصدی تصادفات درون‌شهری منجر به فوت و افزایش ۵ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات در هشت ماه امسال در استان خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سرهنگ رمضان نادری پیش از ظهر امروز در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج با تشریح وضعیت تصادفات درون‌شهری کردستان در هشت ماهه امسال گفت: در این مدت تصادفات منجر به فوت ۲۱ درصد کاهش داشته، اما تعداد متوفیان ۵ درصد افزایش یافته است.

وی افزود:در مجموع تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی در هشت ماهه امسال در درون شهر‌های استان نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ با افزایش ۶ درصدی مواجه شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان، بیان کرد: تعداد متوفیان ناشی از تصادفات درون‌شهری در شهر‌های دهگلان و بیجار ۱۰۰ و در سنندج ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

سرهنگ نادری تعداد گواهینامه‌های ضبط شده دارای نمره منفی در مدت یاد شده را ۴۰ درصد بیشتر از سال گذشته عنوان کرد و گفت:، اما در بحث اعمال قانون امسال ۱۰ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور استان کردستان در ادامه به برنامه‌های فرهنگی و آموزشی اشاره کرد و گفت: ۵۴ هزار دانش‌آموز در سطح استان، به ۱۷ هزار راننده ناوگان حمل و نقل بار و مسافر، ۳ هزار و ۵۰۰ راکب موتورسیکلت، ۲۵ هزار نفر در مساجد و ۴ هزار دانشجو در استان آموزش‌های ترافیکی ارائه می‌دهند.

سرهنگ  نادری همچنین گفت: جدای از نقل و انتقال ۴۰ هزار خودرو و موتورسیکلت در مراکز تعویض پلاک استان، ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو نو شماره‌گذاری شده است.

وی گفت: در حال حاضر ۹۶ هزار موتورسیکلت و ۳۰۴ هزار خودرو در درون شهر‌های کردستان فعالیت دارند که این رقم ۶ برابر آمار سال ۹۶ است و همین امر موجب شده، معابر شهری استان به پارکینگ خودرو تبدیل شود.

سرهنگ  نادری یادآوری کرد: در ۶ ماهه اول امسال برای ۲۳ هزار و ۷۵۲ گواهینامه صادر شده که در چهار سال گذشته و هشت ماهه امسال این آمار ۱۱۱ هزار و ۴۳۳ مورد ثبت شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش از فعال‌کردن خودرو‌های مجهز به دوربین در سه شهر سنندج، کامیاران و بانه خبر داد و گفت: در آینده نزدیک هم مرکز مانیتورینگ پلیس راهور راه‌اندازی می‌شود که به صورت آنلاین تخلفات عبور از چراغ قرمز، توقف در محل‌های ممنوعه و سرعت غیرمجاز را ثبت کرده و متخلفین اعمال قانون خواهند شد.

سرهنگ نادری همچنین گفت: سالانه حدود ۲۰ تا ۳۵ هزار دستگاه خودرو نوشماره وارد استان می‌شود و این خارج از پلاک‌هایی است که بدون نقل و انتقال از سایر شهر‌ها به استان می‌آورند که این نیاز به ایجاد زیرساخت‌ها و پارکینگ‌های عمومی دارد، چون با این وضعیت در چند سال آینده با مشکل جدی ترافیک نه تنها در هسته مرکزی شهرها، بلکه حاشیه شهر‌ها هم خواهیم بود.

وی عدم تقاطع هوشمند، تسخیر پیاده‌رو‌ها توسط دستفروشان، وجود یک هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی مازاد بر نیاز و عدم وجود پارکینگ‌های عمومی را از عوامل ایجاد ترافیک در شهر سنندج عنوان کرد.

رئیس پلیس راهور استان کردستان در پایان گفت: هشت ماهه سال گذشته ۵۵۰ دستگاه خودرو اسقاط شده، اما امسال این آمار به ۳۰۷ دستگاه کاهش یافته است.
انتهای پیام/م

افزایش ۵ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درکردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.