با مخترعین ایرانی؛

اصلاح نظریه استفان هاوکینگ به دست پژوهشگر جوان ایرانی

یکی از پژوهشگران ایذانی موفق به اصلاح نظریه سیاه‌چاله نقطه‌ای استفان هاوکینگ شده است.

اصلاح نظریه استفان هاوکینگ به دست پژوهشگر جوان ایرانی به گزارش خبرنگار   حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  فعالیت جوانان نخبه در شرکت‌های دانش بنیان در کنار طرح‌هایاستارت آپی سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد به معرفی محصولات ساخته شده در این شرکت‌ها بپردازد.

از مهمترین کشفیاتی که در علم فیزیک توسط استفان هاوکینگ انجام گرفت بحث نظریه سیاه‌چاله نقطه‌ای است و البته در  این نظریه جنبه‌های مختلف تابش مورد بررسی قرار نگرفته‌اند.

 اما یکی از جوانان کشورمان موفق به طراحی مدلی جدید از سیاه چاله‌های کیهانی شده است که به تمام ویژگی‌های آن توجه دارد.

جواد تقی زاده رتبه دوم پژوهش‌های بنیادی و برگزیده جشنواره جوان خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره مدل جدید کیهانی خود اظهار کرد: استفان هاوکینگ مدل جدیدی را از تابش سیاه‌چاله نقطه‌ای را برای دستیابی به اطلاعات تابشی ارائه داده بود.

دستیابی به مدل جدید در نظریه تابش کیهانی

وی ادامه داد: اما نکته جالب اینجاست که مدل نقطه‌ی سیاه چاله که در نظریه هاوکینگ وجود دارد یک مدل نظری است، اما سیاه چاله یک مدل دینامیکی در بستر کیهانی است که هاوکینگ بر روی این مکانیسم کار نکرده بود.

تقی زاده درباره طرح خود گفت: من در طرح خود به جنبه‌های مختلف تابش همانند تابش زمینه کیهانی و بسیاری از موضوعات دیگر توجه کرده‌اند و توانستم نقاط ضعف نظریه هاوکینگ را برطرف کنم.

این پژوهشگر کشورمان اظهار کرد: این نظریه تکامل یافته نظریه هاوکینگ است و به اطلاعات بسیار خوبی در زمینه دینامیک توجه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
چطور یه همچین چیزی ممکنه ممکنه ؟
حتما باباش یه استاده و کار خودشو به اسم پسرش کرده که برنده بشه و بدون کنکور بره دانشگاه
آخرین اخبار