تولید ۶۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آمل

مدیر جهادکشاورزی آمل گفت: ۶۰۰ هزار تن محصولات زراعی سالیانه در این شهرستان تولید می‌شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسین اسلامی مدیر جهادکشاورزی آمل با اشاره به اینکه ۶۰۰ هزار تن محصولات زراعی سالیانه در آمل تولید می‌شود، گفت:۱۲۷ هزار تن محصولات باغی و ۷۱ هزار و ۵۰۰ تن شیر و ۷ هزار ۳۰۰ تن گوشت در آمل تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی ۱۹۸ هزار تن برنج سفید در آمل در کشت اول شده بود که نزدیک به ان تولیدشد، تاکیدکرد: در کشت دوم و رتون  ۷۴ هزار تن برنج تولیدشد.

اسلامی با اشاره به اینکه سطح کل کشت برنج در آمل ۶۳ هزار و ۴۴۸ هکتار بود، گفت: ۲۷۲ هزار تن برنج در امل تولید شد.

مدیر جهادکشاورزی آمل با اشاره به اینکه ۵ هزار هکتار در آمل کشت مکانیزه شد، افزود: برنامه ریزی برای کشت بعدی این است که تا ۱۰ هزار هکتار در آمل کشت مکانیزه شود.

وی با اشاره به وجود ۳ هزار و ۴۹۱ هکتار زمین زیر کشت سبزی با تولید ۹۳ هزار و ۱۷۰ تن در آمل گفت: یک هزار و ۸۳۷ هکتار زمین در آمل با تولید ۳۸ هزار و ۷۴۳ تن پرتغال تولید می‌شود.

مدیرجهادکشاورزی آمل با اشاره به اینکه لاریجان پتانسیل بالایی در پرورش سیب و گیلاس دارد که در استان نیز مقام برتر را داریم، گفت:اصلاح و احیای باغ‌ها در آمل در حال انجام است و در برخی باغات به دنبال جایگزین کردن رقم‌های با بازدهی خوب هستیم.

وی با اشاره به تسهیلات ۱۹ میلیارد تومانی در حوزه کشاورزی در سامانه کارا افزود:در سه سال اخیر ۳۶ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی ناوگان در حوزه کشاورزی تزریق شد.

انتهای پیام/آ

تولید محصولات کشاورزی در آمل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.