جشن بزرگداشت هفته حمل و نقل و راهداری در شهرکرد

جشن بزرگداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری، در فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد.

جشن بزرگداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در شهرکردبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جشن بزرگداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری صبح امروز شنبه اول دی ۹۷ همزمان با «روز راهدار» و با حضور جمعی از مسئولان چهارمحال و بختیاری، در فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد.

احمد جمشیدی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری در این آیین گفت: در هشت ماهه نخست امسال، بیش از دو میلیون و ۹۰۰ هزار تن کالا از این استان به نقاط مختلف کشور جابجا شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۷ درصد رشد وزنی همراه بود.
 
وی افزود: همچنین در این مدت، بیش از سه میلیون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل استان جابجا شد.

جمشیدی ادامه داد: از ابتدای امسال، ۴۱ نقطه حادثه خیز هم در جاده‎های چهارمحال و بختیاری اصلاح گردید و بیش از ۱۰۰ کیلومتر شانه سازی صورت گرفت.

وی با بیان اجرای طرح راهداری زمستانی در استان افزود: این طرح از اول آذرماه امسال با همکاری ۴۷۰ نفر در قالب ۷۰ اکیپ، همراه با ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین، در ۴۲ راهدارخانه فصلی و دائمی به ویژه در گردنه‌های برفگیر آغاز شد و تا پایان سال ادامه دارد.

۲۶ آذر سالروز فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۲ مبنی بر جهاد تخلیه بنادر، به عنوان «روز حمل و نقل و رانندگان» نامگذاری شده است که در این تاریخ، رانندگان و فعالان عرصه حمل و نقل جاده‌ای با اعزام به بنادر جنوب کشور و تخلیه به موقع کشتی‌های حامل کالا‌های استراتژیک و ارزاق و مایحتاج مردم، به حمایت از جبهه‌های جنگ در دفاع مقدس پرداختند.
 
اول دی نیز به عنوان اولین روز فصل زمستان و شروع اوج تلاش و فداکاری راهداران برای نگه‌داری و باز نگهداشتن راه‌ها، «روز راهدار» و ۲۶ آذر تا اول دی، «هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری» می‌باشد.

انتهای پیام/خ

طرح راهداری زمستانی در چهارمحال و  بختیاری

برچسب ها: راهداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.