بهبهان صدر نشین آمار باسوادی در خوزستان

رئیس اداره سواد آموزی بهبهان از صدرنشینی بهبهان با داشتن ۹۶/۵ درصد باسواد در استان خبر داد.

غلامعلی چنگلوایی، رئیس اداره سواد آموزی آموزش و پرورش بهبهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: جامعه اسلامی و انقلابی ایران از مردمانی دانش طلب و جویای علم و آگاهی شکل گرفته است و طبق فرمان امام راحل (ره) برای تاسیس نهضت سوادآموزی، حرکت در مسیر علم اندوزی و مبارزه با بی سوادی یک حرکت ارزشمند ملی است.

وی افزود: تلاش برای ریشه کنی بی سوادی در جامعه امری مهم است و با برنامه ریزی‌های هدفمند و فعالیت‌های صورت گرفته، بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از شهرستان را در سال ۹۷ تحت پوشش سواد آموزی قرار داده ایم.

چنگلوایی بیان کرد: از گذشته تا کنون جایگاه علم دوستی و علم پروری بهبهان در استان و کشور ویژه بوده تا جاییکه با یاری خداوند توانسته ایم با تلاش نیرو‌های سوادآموزی و کسب ۹۶/۵ درصد آمار باسوادی، مقام اول استان خوزستان را در مبارزه با بی سوادی به خود اختصاص دهیم.

رئیس اداره سواد آموزی آموزش و پرورش بهبهان گفت: در سال ۹۷ حجم پیش بینی دوره سوادآموزی ۴۱۵نفر است که در صورت فعالیت مکمل به ۵۸۷سواد آموز افزایش یافته و دوره انتقال و تحکیم و حلقه کتاب خوانی ۱۸۳۰سواد آموز است و در حال حاضر تعداد بی سوادان درگروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۴هزار و ۸۲۴ نفر و تعداد آموزش دهندگان همکار ۱۲۹ نفر است.

وی در پایان کسب این مقام را به نیرو‌های تلاشگر سوادآموز و کارکنان اداری تبریک گفت و از مشارکت و مساعدت ادارات و دستگا‌های اجرایی شهرستان همچون آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی ره و دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای مطلوب برنامه‌های حوزه سوادآموزی تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/م

بهبهان شهرستان باسواد خوزستان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.