رای اعتماد مجدد مجلس افغانستان به وزرای ترانسپورت و مخابرات

وزرای ترانسپورت و مخابرات افغانستان امروز توسط مجلس این کشور استیضاح شدند اما توانستند بار دیگر اعتماد نمایندگان را جلب کنند.

رای اعتماد مجدد مجلس افغانستان به وزرای ترانسپورت و مخابراتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس افغانستان در نشست امروز خود حمید طهماسبی، وزیر ترانسپورت و شهزادگل آریوبی، وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی این کشور را به دلیل مصرف کمتر از 70 درصد بودجه توسعه‌ ای خود در سال مالی 1396 استیضاح کردند.

اگرچه استیضاح 5 وزیر از جمله دو وزیر مذکور هفته گذشته توسط مجلس افغانستان به تصویب رسیده بود اما در نشست امروز اکثر نمایندگان استیضاح وزرای ترانسپورت و مخابرات را غیر قانونی خوانده و مخالفت خود را با صندوق‌گذاری اعلام کردند.

به گفته این تعداد از نمایندگان، وزاری ترانسپورت و مخابرات در آخر سال مالی 1396 از مجلس رای اعتماد گرفته اند و استیضاح آنها ماده 92 قانون اساسی را نقض می کند.

در فرجام اما پس از صندوق گذاری برای وزرای مخابرات و ترانسپورت، هر دو وزیر در سمت‌های خود ابقا شدند.

شهزاد گل آریوبی با گرفتن 70 رای تایید، 57 رای رد، 3 رای سفید و 1 رای باطل و حمید طهماسبی با گرفتن 76 رای تایید، 50 رای رد، 4 رای سفید و 1 رای باطل در سمت های خود باقی ماندند.

گفتنی است که در جریان هفته جاری وزیر فواید عامه، وزرای عدلیه و مبارزه با مواد مخدر نیز استیضاح شدند اما همه انها بار دیگر رای اعتماد مجلس را کسب نمودند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار